Cajsas'

Alla inlägg under december 2010

Av Cajsa Eriksson - 29 december 2010 16:39

hej på er, mina kära läsare.

jag kom hem idag från orsa, tråkigt men sant.

jag längtade faktiskt hem lite, men ville ändå stanna där.

för allt var bra där, nästan inget är bra hemma nu mera...

eller allt, men det är lite saker som inte är som de ska, bara...

men hur som haver så mellanlandade vi på valbo en snabbis på vägen hem.

jag köpte en ny mobil - med underbara knappar! c:

snacka om att jag är glad.

saknat knappar hur länge som helst nu, hatar touch! ;o

 

jag har packat om saker i en påse - orkade inte packa upp väskan x)

sen har jag ställt upp skidor, stavar, pjäxor, skidglasögon och allt annat smått och gott man ska ha med sig till skidbackarna.

för imorgon drar jag till kungsberget med världens bästa sofia.

ljuuuuuuvligt.

 

nu ska jag gå och kolla på tv eller leta upp min kissemisse - jag är myssugen!

hejdå.

Av Cajsa Eriksson - 28 december 2010 11:07

hej på er, tuffingar!

jag har landat hemma hos kristina och nova med mamma och moa nu.

eller jag gjorde de igår, men iallafall.

vi käkade tacos till middag, mumsmums!

efter middagen kollade vi på film och när småbarnen (moa och nova) gått och lagt sig kollade vi på solsidan.

världens bästa tvserie? ;)

idag ska vi vara hemma på förmiddagen och bege oss till kristinas mamma och pappa efter lunch.

vi ska fika där, ännu mera mumsmums!

efter fikandet och kaksvullandet ska vi in till den "stora staden" mora.

vi ska shoppa - jag behöver en ny skidmössa och kanske nya skidglasögon till på torsdag? :D

för på torsdag drar jag till kungsberget med sofia - vi kommer göra backarna farliga ;o


nu ska jag göra som de gamla tanterna gör och brodera lite..

hejdå :)

Av Cajsa Eriksson - 27 december 2010 08:10

life sucks.

jag vaknar klockan sju på ett lov och ingen annan har dessutom vaknat...

så liiiiveeet suger.

btw, idag drar jag till orsa med mamma och moa.

ska vara där i typ tre dagar, tror jag.

hos kristina och nova, som jag åkte ensam upp till för inte så längesen.

ärligt talat, det är nog skönare att vara där själv än med mamma och moa.

menmen, nog om det.

jag vill bara komma iväg men jag tror mamma och moa sover fortfarande?
iallafall moa...

 

so just pull the trigger...

hejsvejs!

 

  

Av Cajsa Eriksson - 26 december 2010 22:33

                            


bild 1: godisskååål

bild 2: nötter?

bild 3: matte leker spännis...

bild 4: pappa och kusin jocke bygger legot som jocke fick i julklapp

bild 5: kusin felicia försöker för allt hon är värd att få fast klistermärkena på sitt lego...

bild 6: mormors fina men lite av elaka katt, hur fin som helst.

bild 7: världens bästa morfar

bild 8: min finaste mamma och syster

bild 9: moster, hennes man, tre kusiner på rad, mamma och morfar.

vi andra stod bakom kameran i vild förtvivlan över att vara med på kort..

bild 10: kusin peter lekte modell för en dag...

bild 11: systrami spelar plockepinn med mamma

bild 12: på farfars gravplats

bild 13: farmors katt hugo, hur mysig som helst.

bild 14: världens bästa pappa och farmor.

 

 

okej, den bjuder jag på.

lägg märke till att jag ser glad ut! 

Av Cajsa Eriksson - 26 december 2010 22:29

hej på er, mina sockertoppar.

blir inget lååångt inlägg, är för fucking trött.

trött på allt, typ.

aja, jag har vart hos farmor hela dagen till klockan 18 typ.

då drog jag till moster och kusinerna.

där åt vi god mat och spelade det stora julklappsspelet.

mycket enkelt och kul spel.

man skulle typ ha mest julklappar, hahha.

min lillasyster vann...

btw, jag har broderat på min väv som jag fick av farmor i julklapp cirkus 5.... 6..... 8.... 9 timmar idag.

så nu har jag snart gjort klart första gubben...

 

shit, jag kommer dööööööö.

hejdå.

Av Cajsa Eriksson - 25 december 2010 09:16

eller, julen var här...

nu är det dagen efter julafton och jag hoppas alla är dundermegasuper nöjda med julklapparna ni fått.

jag är iallafall supernöjd! :D

jag har fått:

kamera

2 plattänger

locktång

hårtork

hårborste

broderigrejer

massor av pengar

4 biobiljetter

en tomte

2 linnen

bh

almanacka

en bok av min lillasyster

 

sen ska jag få en plattångshållare när den kommit hem från frisörsalongen, mamma hade beställt men den var slut så det tog lite tid innan vi fick den ;)

jag orkar inte skriva så mycket om julafton, men ni kan få veta att jag spenderade morgonen + lite av eftermiddagen innan kalle anka hemma hos farmor med pappas sida av släkten och sen spenderade jag resten av dagen fram till halv sju hos mormor.

halv sju återvände jag till farmor igen, myyyysigt.

 

okej, min dator hos pappa segar.

men ni får bilder typ någongång idag eller imorgon.

tihihihi, så underbart att kunna ta fina bilder xO

Av Cajsa Eriksson - 23 december 2010 16:12

hej på er, igen.

glömde blogga igår för jag var ju som sagt barnvakt.

så min syster slapp att vara på fritids :)

vaktandet gick bra, vi myste mest i soffan, spelade dataspel och sen kollade vi på första naria.

moa tyckte den va bättre än harry potter, för harry potter är läääskiiig, typ... c:

sen på kvällen igår drog jag hem till pappa och åkte med honom till farmor.

myyyyyyys.

 

vaknade upp hos pappa imorse och gjorde mig i ordning för en tur i det kalla vädret!

jag bar mig av mot uppsala med sofia typ klockan 10, iiiiskaaallt.... :s

jag köpte de sista julklapparna till peter, ante, tompa, mormor, pappa och en liten åt moa - nu har den lilla snorungen tre julklappar från mig! ;o

hon är bortskämd, av mig.... tihihihi :$

träffade även rickard en sväng på stan, trevligt att se honom igen.

 

nu ska jag och pappa ut och skjuta en gran, typ...

hejdå! ;)

Av Cajsa Eriksson - 21 december 2010 21:57

 jag diskuterar damråttor med johan och långdistansförhållanden med robin.

allt kan gå som det går.

det är som det är och blir som det blir...

jani!

 

men mina damråttor är finast, dom är enäggtvillingar och heter musse och tusse.

johan har bara en och den är inte kelsjuk, det är mina..


Ovido - Quiz & Flashcards