Cajsas'

Alla inlägg under januari 2011

Av Cajsa Eriksson - 31 januari 2011 18:50

En morgon visste jag vad jag ville bli, jag vill bli musiker eller konstnär. men jag vet inte hur, för det ända jag kan är att nynna... jag sjunger inte speciellt bra och jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig. jag försökte börja spela piano, men efter samma läxa i 5 veckor gav jag upp. jag kunde den efter första dagen, men hon fortsatte ändå... så jag gav mig, tyckte det var lönlöst.

jag skulle vela vara gitarrist. det verkar mysigt, att ha sitt eget flow. jag spelar lite på min systers elgitarr, men den är så krånglig. hon fick den på julen när hon var åtta år... det är ingen höjdargitarr, den är liksom köpt på rusta. man stämmer den varje gång när man ska börja spela och sen efter fem minuter måste man stämma om den.

så, jag ska sattsa på att köpa en gitarr. jag ska börja spara ordentligt. så nu lägger jag undan 150 kronor i månaden och önskar att det fylls på på det kontot så fort det går... jag vill verkligen det här. jag kollar på alla youtubeklipp med gitarrister och de verkar så glada! så nu jävlar, ska jag lära mig att spela gitarr, på egen hand!

Av Cajsa Eriksson - 31 januari 2011 17:44

mat, här kommer mat. det kurrar i magen! jag har nyss ätit en stor fläskkotlett med potatis som mamma lagade ihop. hon är riktigt duktig ibland asså! i love my mum! moa blandar äppeldricka, så duktig som hon är, ibland...

jag ska nog förmodligen inte göra mycket ikväll. jag ska väl antingen ligga och sova eller så ska jag följa med och storhandla med matteman. jag vet inte..

 

nu ska jag sjunga så falskt att glasen spricker.

hejdå.

Av Cajsa Eriksson - 31 januari 2011 14:15


allt blev så fel, jag vill att allt ska vara som vanligt igen. att allt ska återgå till det normala. men det kommer det aldrig göra. du sa att jag var den perfekta vännen tills nu. men jag har inte ändrats, jag har inte gjort något. det var du som svek mig, du som fick mig att be om nåd. nu vill jag bara säga dig en sak...

jag saknar dig.

Av Cajsa Eriksson - 31 januari 2011 12:33

i am at ease in the arms of a woman
although now most of my days are spent alone
a thousand miles from the place I was born
but when she wakes me she takes me back home

now most days i spend like a child
who's afraid of ghosts in the night 
i know there ain't nothing out there
i'm still afraid to turn on the light 

i am at ease in the arms of a woman
although now most of my days are spent alone
a thousand miles from the place i was born
but when she wakes me she takes me back home 

a thousand miles from the place i was born
but when she wakes me she takes me back home

i am at ease in the arms of a woman
although now most of my days are spent alone
a thousand miles from the place I was born
when she wakes me she takes me
yeah, when she wake me she takes me
yeah, when she wake me she takes me back home

when she wake me she take me back home...

Av Cajsa Eriksson - 31 januari 2011 11:58

kom nyss på att jag ska ha utvecklingssamtal imorgon också. med en lärare jag verkligen inte tycker om... jag blir så sur! för förra gången vi skulle ha samtal i skolan var jag sjuk när vi fick lappen om tiderna så jag missade allt. sen mötte jag och mamma honom utanför oss på morgonen efter (eftersom han bor typ två gator ifrån oss så går han förbi oss varje morgon och eftermiddag) och då berättade han att vi missat alltihop och att jag visst fått lappen osv. men jag hade inte fått någon jävla lapp?

sen några dagar efter i skolan så sa min andra mentor else (en lärare jag verkligen avgudar!) att hon pratat med denne man och att mannen lovat att mejla mamma/pappa om ny tid och plats. men... det gjorde han inte!

några dagar efter det gick jag fram och frågade när vi skulle ha mitt utvecklingssamtal och då sa han att else skulle mejla oss och jag svarade att han inte hade sagt till både mig och else att han skulle mejla om ny tid och plats. men det nekade han ju stort till... därefter sa jag att han kunde ringa min mamma på hennes nummer (gav det till honom) och bestämma. han tyckte att mamma skulle ringa eftersom denna man hade för mycket att göra, men det har även mamma?!

 

så... vi har inte haft förra årets samtal och i år blev det också massa strul... för i år hade jag ju som sagt bihåleinflammation när vi fick lapparna förra veckan och han mejlade inte tiden eller någonting så vi missade väl antagligen det med...

och när pappa ville ha en ny tid så fick han svaret:

 

" hennes tid är **** till **** i *********. cajsa var inte på musiken och fick inte lappen eftersom hon är sjuk. men else och de andra klasskamraterna har ju sett lappen och jag går ju förbi er varje

morgon på väg till skolan"

 

men vad fan! han kan ju inte mena att jag ska behöva ringa min klasskompisar eller min andra mentor för att få reda på tiden jag missat? och om han nu går förbi min jävla villa varje dag kan han ju bara dumpa ner lappen med tid och datum på i postlådan precis vid vägen!? arg jag blir...

Av Cajsa Eriksson - 31 januari 2011 11:50

ops, jag missade visst att blogga i helgen. det var inte meningen men jag har inte haft tid eller orkat för jag har vart dirket död pga min bihåleinflammation. man kunde bli speedad på tabletterna sa dom - men jag har inte märkt något? jag skulle verkligen behöva den speeden nu, känns det som.

tillbaka i skolan är jag iallafall igen. får se hur det går. idag var en kort dag så jag orkade mig igenom hela dagen men jag är hur trött som helst efter skolan.. och då har jag bara gått några timmar? jag har nästan skrivit klart min svenska uppsats om öde ön, och den blir bättre på renskrivningen eftersom jag ändrar typ hela storyn lite allt eftersom. min lärare sa att man var författare om man gjorde så, stämmer det? jag trodde inte vi skulle redovisa denna vecka i biologi så jag tog inte med mig alla papper, men vi skulle tydligen det. så jag och denise får göra det nästa måndag istället! måste få klart typ hundra sidor text... redigt kul!

jag ska väl fortsätta med städningen av mitt rum, antar jag. men jag har iallafall plockat undan alla kläder och smutstvätten på golvet. så nu är det bara att plocka undan saker, damma, damsuga, torka golv och byta lakan kvar! alltså kan jag göra en grej om dagen. igår kläderna, idag sakerna osv. bra va?!

 

nu ska jag ta mig en tupplur, tror jag.

hejdå.

Av Cajsa Eriksson - 28 januari 2011 13:03

1. hur länge har du bloggat?

i 2 år, men på olika bloggar. denna blogg börjar nog bli lite mera fast, eftersom jag kommit så pass långt med den nu!

 

2. hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

det är inte många! jag läser mina vänners bloggar och kollar runt på daniel paris blogg ibland, den är ganska intressant faktiskt!

 

3. av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?

ja, det skiljer. men det är väl ungefär 50/50, skulle jag väl kunna säga!

 

4. tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

ja, det tror jag väl. jag har iallafall inte fått kritik av mina vänner för att jag är någon annan inför dom än i min blogg.

 

5. har du hittat en fungerande gräns på hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den hela tiden?

jag har nog hittat en fungerande gräns. men ibland händer det att den tänjs en aning men aldrig mera än så mycket som de jag skriver om tillåter.

 

6. i vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

jag vet inte riktigt! men blogga är kul. jag gillar att skriva och jag kan ibland få svårt att komma på ämnen, saker eller glömma bort att blogga. men nu verkar jag ha fått igång allt igen, tror jag! och det bästa med att blogga är ju helt klart all fin respons från mina läsare! det känns liksom skönt att få respons över att någon läser om mitt liv, i min blogg.

 

7. har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

nej, det har jag inte.

 

8. tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

jag vet faktiskt inte! men för vissa kan det ju vara det helt klart. men det beror ju i största allmänhet på vad man bloggar om. bloggar man om sig själv och lämnar ut för mycket information, kan man nog vara i fara. men jag tror inte att det kan vara skadligt att blogga om sig själv i lagom mängd... det tror jag verkligen inte.

 

9. hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

för mig är en stor nackdel att man måste vara så noga med vad man skriver, hur man skriver och hur man påverkar människor. jag är väl ingen superbloggare direkt, det är jag verkligen inte. men nackdelarna är helt klart hur folk kan reagera och vräka ur sig saker i kommentarer!

 

10. tror du att du fortfarande bloggar om två år?

jag har ingen absolut aning! men jag tvivlar på att jag inte gör det. bloggen har liksom blivit en så stor del av mitt liv och att mista den skulle faktiskt bli lite utav en påfrestning. det skulle nog kännas som om jag fick för mycket tid över, en aning!

 

Av Cajsa Eriksson - 28 januari 2011 12:52

sjukhuset var ju såklart fullt igår när vi kom, eller fullt.. men väntetiden skulle vara runt 2 timmar lång och det satt grymt mycket folk där ute. så vi fick komma tillbaka idag på morgonen runt 8 tiden.

vi träffade en läkare som hette patrik, han var jätteduktig. berättade typ allt man ville veta och förklarade vad jag åkt på för något och hur man skulle få det att bli bättre. jag har fått bihåleinflammation och ska behandla med cortisonspray och rinnexin för att det ska släppa. men om det inte släpper efter typ en vecka så ska man komma tillbaka och då får man antibiotika... mycket antibiotika... kul liv. så jag hoppas för allt jag är värd att detta ska hjälpa! dessutom får jag inte träffa underbara moster sara den 5 februari om jag inte blir bra. jag måste bli bra!

 

 efter sjukhuset var jag hemma och broderade fram till lunch, då käkade jag en äggmacka, packade min väska och gick till skolan för att hämta min svenskauppsats som ska vara inlämnad på fredag nästa vecka. dock, tror jag att min kära lärare kommer bedöma kladden eftersom jag tog hem (så hon litar ju liksom inte på att man skriver själv, utan tror att mamma/pappa gör det åt en?). vilket gör mig jättearg!

nu har jag landat hos pappa eftersom det är pappahelg denna helg och jag vill alltid vara med min pappa, så ofta jag får möjlighet skulle jag nog säga. han är bäst, min pappa.


nu ska jag fortsätta brodera tills pappa trillar in..

hejdå!

Ovido - Quiz & Flashcards