Cajsas'

Alla inlägg under april 2011

Av Cajsa Eriksson - 29 april 2011 07:27

God morgon hela världen. Vaknade upp och hade drömt en otroligt knasig dröm må jag säga. Drömde om att jag och min familj åkte på semester men hamnade på fel ö. Vi träffade även på massa mayaindianer och ett sköodjur? Jag har nog kollat för mycket på film skulle jag tro.


Idag går jag till skolan med ett glatt humör och ett hopp om att julia är tidig så vi kan prata lite. Hon måste prata med mig, verkar det som. Efter skolan åker jag till Uppsala och möter upp Daniel och sen åker vi hem till honom. Underbart!



Av Cajsa Eriksson - 28 april 2011 18:29

Dagarna går ganska fort nu. Det är skönt för då är det strax sommarlov! Bara några veckor kvar. Idag har jag sprungit omkring på stan och letat efter en födelsedagspresent åt Moa och en tröja. Ganska bra arbete från min sida, må jag säga!


Kom nyss hem, har ätit lite middag och ska nu sätta mig i någon timme eller två med min uppsats om Lars Winnerbäck som jag började på igår, ni vet? Är snart klar med faktan och ska börja med inledningen och varför jag valde just honom.


Imorgon är det fredag vilket innebär att jag åker till Daniel! Gud, jag saknar honom som en tok. Firar även Valborg där i Rasbokil och jag har ingen aning om vad vi hittar på.

Av Cajsa Eriksson - 28 april 2011 07:14

Nyfixad och redo inför en ny skoldag. Efter skolan blir det antagligen träning på dansen eller så stannar jag hemma. Men tror ändå jag drar hem innan, känns jobbigt att åka direkt efter skolan.


Imorgon är det fredag vilket betyder att jag får träffa Daniel. Nu har jag inte träffat han sen en kortis i måndags, jag längtar ihjäl mig. Och nu håller jag på att kissa på mig, så måste dra. Hejdå!

Av Cajsa Eriksson - 27 april 2011 20:16

Blev inget tränande även om det skulle behövts. Jag kände att jag inte ville utsätta mina knän för mera smärta än dom redan utstår.. Måste få bukt på knäna nu alltså!


Ikväll vet jag inte vad jag ska göra. Kvart i nio börjar en fotbollsmatch på TV3. Real Madrid - Barcelona, kan vara värt att kolla. Men vet inte om jag orkar. Känner att jag behöver någon att prata med också. Någon jag litar på.




Sov gott.

Av Cajsa Eriksson - 27 april 2011 18:37

Jag har påbörjat uppsatsen om en visdiktare. Det blev inte Cornelis, inte Bellman utan Lars Matthias Winnerbäck. Får se hur det här går. Jag har skrivit en bit och ska fortsätta imorgon. Just nu orkar jag faktiskt inte.


Funderar på att slå en signal till Mathilda och kolla om hon vill komma över och kolla på film med mig. Eller så springer jag ut och springer en sväng och kör lite styrketräning när jag kommer hem? Jag vet inte..

Av Cajsa Eriksson - 27 april 2011 17:23


Seriöst, fett skämmig människa! Jag döööööör så rolig hon är!

Av Cajsa Eriksson - 27 april 2011 16:41

Vi hade en tema-yrken-dag idag i skolan. Fick lära mig en massa saker om olika spännande yrken. Efter skolan hämtade jag Moa och tog med henne hem till pappa medans jag dammsög. Sen kollade vi på Björnbröder 2 innan vi handlade.


Pappa körde hem oss och nu ska jag börja skriva på Cornelis eller Bellman uppsattsen. Kanske väljer en annan visdiktare också, jag har ingen aning. Någon idé på en bra visdiktare?


Daniel om in på skolan i Västerås så efter sommarlovet flyttar han dit. Vi kommer inte kunna träffas på vardagarna, men på helgerna. Men det är ganska länge dit ändå, så jag behöver inte grubbla på det nu!

Av Cajsa Eriksson - 26 april 2011 21:55

Jag kom på att jag har glömt att säga att Daniel klarade testerna i Västerås idag och imorgon ska han på läkarundersökning i Stockholm. Om han klarar den så kommer han komma in. Han har inte riktigt bestämt sig än, men det lutar nog ändå åt ja-hållet.


Sjukt glad för hans skull, men kommer sakna att inte kunna träffa honom i veckorna utan bara på helgerna och lov. Men, är han lycklig så är jag lycklig!


Älskar dig Daniel!    

Skapa flashcards