Cajsas'

Alla inlägg under december 2010

Av Cajsa Eriksson - 13 december 2010 17:49

 slutade tidigt idag, hur fett som helst.

drog till stationen och hoppade på bussen till mammas jobb.

jag fikade och bytte om och trampade iväg till stallet.

i stallet fann jag andrea som pysslade med cooper.

jag ryktade och red meja på ridbanan i den djupa snön, men det gick bra ändå.

fast hon ville inte galoppa med mig! :3

ingen sneeeel heeeest.

 

nu ska pappa hjälpa mig med bankdosan.

tjohej!

 

  

min mamma är bäst.

Av Cajsa Eriksson - 12 december 2010 18:16

 välkommen cajsa, till din blogg med dålig uppdatering.

 

massa har hänt, men det räknas egentligen inte.

bloggen har förblivit ouppdaterad för jag har haft muy att göra då va.

jag har fått muy med gott fika denna vecka.

har även umgåtts med folket på tonår, martina och jocke fick dit mig.

vi körde doobidoo.

jag är grym på att gissa artister, ohyes.


nu blir det sista boxningen för denna termin, mamma kör mig dit.

även fast hon egentligen inte vill, tihi c:

Av Cajsa Eriksson - 8 december 2010 07:14

drog till uppsala efter skolan igår.

satt med iris och någon mer på tåget.

iris hade med sig color, så vi åt godis tills vi mådde illa.

jag köpte en skjorta och två linnen.

träffade även rickard en sväng, awezum.

nu börjar julkalendern, puss!

Av Cajsa Eriksson - 6 december 2010 17:44

umgåtts med farsgubben och en del med mormor i helgen.

har därför inte haft tillgång på dator eller haft direkt lust att blogga.

pappa är nu på kurs i enköping, så får uppleva s a k n a d.

med mormor och morfar drog jag till thuns, upplevde en dag i shoppingkungens liv.

fick även med mig en schyst skidjacka och ett linne hem som mormor bjöd på, d u n d e r!

idag har jag slagit mig själv med stor förvåning.

jag har diskat, vart barnvakt och kollat på dubbad harry potter, synd och skam!

 

nu ska jag äta en festmåltid - mackaroner och korv...

 

Av Cajsa Eriksson - 3 december 2010 14:12

Dear Mr. President,
Come take a walk with me.
Let's pretend we're just two people and
You're not better than me.
I'd like to ask you some questions if we can speak honestly.

What do you feel when you see all the homeless on the street?
Who do you pray for at night before you go to sleep?
What do you feel when you look in the mirror?
Are you proud?

How do you sleep while
the rest of us cry?
How do you dream when a mother has no chance to say goodbye?
How do you walk
with your head held high?
Can you even look me in the eye
And tell me why?

Dear Mr. President,
Were you a lonely boy?
Are you a lonely boy?
Are you a lonely boy?
How can you say
No child is left behind?
We're not dumb and we're not blind.
They're all sitting in your cells
While you pave the road to hell.

What kind of father would take
his own daughter's rights away?
And
what kind of father might hate his own daughter if she were gay?
I can only imagine what the first lady has to say
You've come a long way from whiskey and cocaine.

How do you sleep while the rest of us cry?
How do you dream when a mother has no chance to say goodbye?
How do you walk with your head held high?
Can you even look me in the eye?

Let me tell you 'bout hard work
Minimum wage with a baby on the way
Let me tell you 'bout hard work
Rebuilding your house after the bombs took them away
Let me tell you 'bout hard work
Building a bed out of a cardboard box
Let me tell you 'bout hard work
Hard work
Hard work
You don't know nothing 'bout hard work
Hard work
Hard work
Oh

How do you sleep at night?
How do you walk with your head held high?
Dear Mr. President,
You'd never take a walk with me.
Would you?

 

 

Man kan inte annat än älska texten.

Av Cajsa Eriksson - 3 december 2010 14:08

hemma idag igen, ensam.

inget emot att vara ensam men det kan bli trist i längden.

kollat på spirit - hästen från vildmarken, eldorado och mulan 2 inklusive massa tv-program.

ska hämta moa runt tre, gå med henne hem och sen ska jag kolla på harry potter - de vises sten och efter det blir det väl att jag drar till pappa.

det är faktiskt p a p p a h e l g .

 

nu ska jag ut och jaga zebror i snön, jag är hungrig.

Av Cajsa Eriksson - 2 december 2010 11:53

blev ingen skola för mig idag, to bad!

vaknade med feber i morse och mamma bestämde tvärt och illa att jag skulle vara hemma.

nyss kollat klart på joe - jättegorillan och gråtit en skvätt för mig själv.

den är ju så fruktansvärt sorlig.

 

nu ska jag laga lunch, eller något.

hejsvejs!

Av Cajsa Eriksson - 1 december 2010 19:59

sitter och dunkar grym musik, awesome.

somebody told me that you're okey... nanananana... no one gonna love you when your gone... nananana.

tillbringat min dyrbara tid i skolan och i uppsala med pappa och ingela.

även hemma hos ingela med en fet pizza framför nyllet, hur gott som helst.

jag har kommit fram till att jag vill sitta på ett rosa moln och kissa på folk jag inte tycker om när jag dör...

 

hejdå, nu ska jag battla med någon som vill. för jag kan ju min sak.

det stavas g r y m .

Ovido - Quiz & Flashcards