Cajsas'

Alla inlägg den 10 november 2010

Av Cajsa Eriksson - 10 november 2010 22:15

Halloj!

 

Jag kom nyss hem från en ganska så knäpp dag. Vilket var lite kul! Eftersom jag har hunnit ganska mycket ändå... Eller?

 

Först var det ju skolan och där hände det ju inget speciellt. Vi hade vikare på matten och därför blev inget jobbat typ. Så alla satt och småpratade istället. På engelskan gick vi bara igenom provet och på tyskan så gjorde vi inget speciellt. Fick glosor typ. På so:n hade vi runskrift och skulle översätta och greja med det. Dessutom skriva finfina anteckningar om provet vi har på Asagudarna vecka 48.. Kulkul! Och så idrotten, det var streetdance. Och jag var nog kanske inte den mest delaktiga, men men...

 

Efter skolan hämtade jag min lillasyster som gick hem med mig ganska glatt eftersom hon slapp täckbyxorna och hade ritat en teckning till mig, dessutom fick hon komma hem tidigare. Det är alltid uppskattat! Vi kollade på barnprogram och fikade.

 

När mamma kom hem så drog vi direkt mot mormor, lämnade av henne hemma hos sig (eftersom hon åkt tåg till jobbet idag) och sen åkte vi till macken i Vendel. Vi trodde vi skulle få bensinstopp, men vi klarade oss med 2 dl... Hahhaha.

 

Sen skulle vi fixa stallet innan vi for till Uppsala för att köpa skor och äta middag. Men vi gjorde bara en höpåse och två burkar kraftfoder eftersom hela stallet var strömlöst och vi inte kunde mocka för vi såg ju inget!

 

I stan köpte vi skor till alla i familjen utan mamma som redan hade. Jag fick uggs, Moa och Mats kängor. Efter det så skulle vi äta på Ikea men det gick inte pga en typ renovering i restaurangen! Hahaha, så det blev Mcdonalds... Moas favorit!

 

Väl hemma i Örbyhus drog jag till Ingela eftersom pappa var där och spelade kort med dom en vända. Sen snackade vi lite skit i en halvtimme innan vi drog hem. Det var riktigt trevligt.

 

Nu ska jag sova, godnatt.

Av Cajsa Eriksson - 10 november 2010 07:27

God morgon...

 

Sitter i mitt rum och väntar på att klockan ska bli tillräckligt mycket och att mamma ska säga att hon är klar med skottandet på gården. Eftersom vi inte får ut bilen för alla fucking snö annars... ;)

 

Idag ska jag väl gå till skolan, sen ska jag hem och sitta här eller plugga lite! Tror det blir att plugga lite. Eftersom jag har det där fördömda provet imorgon! (y) Engelskan med Borit, askul.. -.^

 

Idag vid klockan fyra när mamma kommer hem med Moa så ska vi dra till Uppsala och köpa vinterskor! Så jag ska få mina efterlängtade uggs... Hur fett som helst!

 

Hejdåååå :)

Ovido - Quiz & Flashcards