Cajsas'

Alla inlägg den 24 november 2010

Av Cajsa Eriksson - 24 november 2010 11:37

Hittade en sådan vacker häst som de ville ha ut på foder. Han är ju helt underbar. Ett fullblod vid namn Ralle. Totally my kind of horse! I love him... Men jag vet att jag nog inte kommer få en egen häst på ett tag... Även om de har gått typ mer än ett år sedan jag hade Ronja...

 


Av Cajsa Eriksson - 24 november 2010 10:57

Hörrni!

 

Nu kom jag på vad jag ska göra. Jag ska gå in i köket, rota runt i lådorna efter kakao, smör, socker, mjöl, ägg, vaniljsocker och ströbröd och baka en riktigt god kladdkaka! Det blir nog bra, och succé hos min sjuka syster. Varav hon älskar KLADDKAKA. Men jag kommer få slicka skålen, hahha. För det var ju jag som bakade (;

 

Jag kan lägga upp receptet på en gång, medans jag ändå är igång!

Ugn: 175 grader (över och undervärme)  Tid: 30 min

1,5 dl mjöl

3 dl socker

1 msk vaniljsocker

4 - 5 msk kakao

100 g smält smör

2 ägg

Ströbröd

 

Blanda torrvarorna noga. Smält smöret och häll i det när det svalnat en aning. Blanda noga tills det blir en degliknande röra. Sen knäcker du i två ägg och blandar ytterligare tills det inte är klumpar.

Tag en pajform (inte en sockerkaksform) och smörj in den med smör och ströbröd. Häll i smeten och ställ in i ugnen i 30 minuter. Låt svalna satt kakan stelnar innan du serverar. Annars blir den rinnig och kladdig som tusan! Men låter du den stå under handduk ca 30 - 40 min så får den en fin stel yta och behåller det kladdiga innuti!

KLART!

Av Cajsa Eriksson - 24 november 2010 10:49

Kodjo Akolor, en riktig komiker! Me like.


Magnus Betnér, en annan idol som jag verkligen kan skratta till!

Av Cajsa Eriksson - 24 november 2010 10:39

God morgon på er, mina fina.

 

Nu orkar jag inte hålla på att flytta runt med texten till mitten hela tiden, även om jag tycker att det är snyggare. Men det blir lite småjobbigt att göra så hela tiden!

Nu är det så att det är onsdag och klockan är 10.42 Jag är hemma från skolan med ont i halsen. Men jag ska nog ändå umgås med pappa lite i eftermiddag, jag behöver lite hjälp med matten... Eftersom den är svår för mig, pinsamt nog! Men mattematik är min svaghet...

Mamma jobbar och Moa är också sjuk. Så Mats är hemma med oss. Lite mysigt, faktiskt. Vi fick varm choklad i morse, eftersom båda har ont i halsen. Moa hostar och jag kan inte prata, haha. Oturligtnog. Jag kan ju prata, men det låter som om jag svalt en radio som brusar... Inte kul!

Mamma rekomenderade en bok till mig i morse, Mannen som klev ut genom fönstret och försvann tror jag den hette. Jag har läst några sidor och den är redan riktigt spännande! Och rolig, hahha. Men man fastnade i boken, faktiskt.

Mamma berättade om en kommentar som var i boken. Eller en dialog mellan två gubbar. Bland annat mannen som klev ut genom fönstret. De har precis tagit ihjäl en maffiasnubbe och åker i ett sådant där tåg som man trampar på rälsen, ni vet? Och rätt vad det är tar det tvärstopp och döingen som sitter mellan de gamla männen flyger fram och slår huvudet i en järnstång. Då säger ena mannen:

- Det där hade kunnat göra riktigt ont om omständigheterna hade vart annorlunda.

- Ja, ibland är det ju en fördel att vara död...

Hahaha, jag kan inte låta bli att skratta! Det låter så himla kul, även om det är någon som dött... Men det är kul. Tydligen är det sådana där dialoger hela tiden, vilket uppskattas. Eftersom de är ytterst roliga!

 

Oj, men herregud. Nu blev det ett la långt inlägg, inte meningen! Men det kanske ni bara uppskattar? Jag vet inte. Jag kommer nog antaligen skriva lite mer under dagen, har ju inte så mycket för mig... Liksom... Men men... Hejdå så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards