Cajsas'

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Cajsa Eriksson - 4 oktober 2010 20:03

 Hej på er!

Jag är typ sååå glad just nu. För det första, är jag fri. För det andra, mamma gjorde en skitsnygg tatuering idag. För det tredje, lovade mamma mig att jag skulle få pierca mig när jag fyller femton, vilket är typ askul!

Men iallafall, idag slutade jag tidigt i skolan. Och det va skönt och bra. Jag hade tre riktiga lektioner sen sista timmen hade vi enkel läxläsning för jag vill inte vara med på idrott och hälsan idag eftersom jag av misstag lagt upp en löptur ute på asfalt, inte bra för mina knän det! Så jag skippade det.

Direkt efter skolan så drog jag och mamma till Upplands Väsby (Stockholm) och gick in på Ted's tatto. Mamma har fått presentkort där på 1.100 kronor. Så idag skulle hon tatuera sig. Jag fick hålla henne i handen medans han tatuerade henne. Eftersom att hon är nålrädd och så, men det gick bra! Han va superduktig.

Efteråt så drog vi till Väsby Centrum och köpte en ny vinterjacka till mig och ett par nya träningsbyxor till Mats. Eftersom han ville ha de nu när han börjar kunna traska runt lite bättre med kryckorna. Eller traska... Hoppa...

Träffade även Alexandra en stund idag med eftersom hon bor i Väsby. Så medans Jocke (tatueraren) gjorde klart det sista på mammas fjäril så gick Alexandra och jag ner till Centrum och käkade mat. Båda var utsvultna! Så gott har det nog inte alltför ofta vart med mat som då.

 

 

  

Under tatuering.

 

 

  

Konturer klara...

 

 

  

Konturer + lite färg avklarat...

 

 

Bild på det färdigstälda resultatet kommer. Men den där kompressen måste ju sitta på ett par timmar först. Men den söta fjärilen blev iallafall blå! Den blev skitsnygg. Bild kommer...

 

 

/ Cajsa


Ovido - Quiz & Flashcards