Cajsas'

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

sakta men säkert.

Av Cajsa Eriksson - 12 oktober 2010 11:37

Sakta men säkert börjar jag faktiskt överge mitt gamla liv och återgå till något nytt. Men det tar nog lång tid, eller det har gjort såhär långt. Men det är på väg och jag vet det!

Om ni jämför mig med en typisk tonåring, en brud som går i åttan och i princip är lycklig så hittar ni mig. Kanske inte högst upp, kanske inte längst ner. Men någonstans i mitten, liksom.

Jag finns där för mina vänner som jag uppskattar, men de "vänner" som jag inte direkt uppskattar hånar jag gärna en gnutta extra. Jag är ganska snabb i käften, vilket inte är så fruktansvärt bra i alla situationer. Men det är något jag får öva på.

Jag har ändå lekt med tanken att sluta prata, bli stum typ. Bara snacka med de jag verkligen litar på. Men hur kul är de? Att sitta där tyst, aldrig prata eller få komma med någon elak kommentar? Nej usch, det kan jag inte leva med! Men jag lever gärna med andra människor som inte pratar så mycket, för då får ju jag tiden att snacka. Jag vet, inte världens bästa argument, men men.

Jag har även liksom ni kommit underfund med mitt liv ganska fort. Innan jag blev för gammal liksom, eller hur man nu ska uttala det. Jag lever för mitt liv, men tar ändå en dag i taget, som den dagen kommer. Eller, jag försöker åtminstone.

 

Sen finns det ni människor som inte vågar försöka ta för er av livets goda. Ni som sitter där som tysta möss och låter er tryckas ner av andra. Ni är inte som mig, inte på långa vägar. Jo, på några vägar, möjligen. Ni drömmer drömmar och hoppas att de slår in, ni lever ert liv på ert sätt och vis, ni finns där för era vänner. Likaså jag. Men ni vågar inte stå för det ni är, den ni är och den ni vill vara. Det gör jag.

Vissa av er där ute är exakt som mig. Tar ingen skit, liksom. Men ni som inte är det då? Vad gör ni åt saken? Om ni blir kallad elaka saker, sitter ni bara där tysta? Jag skulle aldrig klara det.

Och jag hoppas att ni som lever i det tysta och blir kränkta, mobbade och diskriminerade fakiskt inser att det inte är erat fel. Aldrig att det är erat fel. För är ni bara tysta och sitter där och tar emot skit, kan ni ju inte ha gjort världen något ont? Eller är det jag som är fel ute? En tyst och stilla, mild människa kan väl inte skada någon med varken ord eller slag? Kanske i tankar, men de kan bara du själv se. Ingen annan.

 

Det jag försöker säga är att ni alltid ska stå för vem ni är, vem ni vill vara och det ni försöker vara. Ni ska alltid vara er själva. Oavsett vad som sker i världen. Blir ni mobbade och nertryckta för den personen ni är, så fuck alla som mobbar er! Stå upp för er själva och visa vem du är. Låt ingen trycka ner dig... För ett sådant liv slutar nästan aldrig bra... Ni kanske inte tar livet av er, ni kanske inte börjar knarka eller dricka. Men ni kommer alltid få leva i skuggan av någon annan om ni låter det ske från första början...

 

/ Cajsa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cajsa Eriksson - 22 maj 2011 22:00

Alla mina underbara och trogna läsare hänvisas till http://www.caaajjs.blogg.se för att följa min nya blogg. Uppskattar alla kommentarer, besök och tips på hur jag kan göra den bättre.   / Cajsa ...

Av Cajsa Eriksson - 22 maj 2011 21:09

Bad update pga huvudvärk och andra saker. Nu orkar jag inte blogga. Blir uppdatering imorgon, kanske. Om ni är snälla.... ...

Av Cajsa Eriksson - 18 maj 2011 18:40


Snacka om att jag har pannknack. Känns som om någon smygopererat in en bergsprängare i huvudet på mig. Gick hem från skolan vid tio, så blev inget plugg på trafikverket med Denise. Har spenderat hela dagen i soffan framför datorn och kollat p...

Av Cajsa Eriksson - 18 maj 2011 07:06

I natt har jag sovit skitdåligt. Jag vet inte varför, hur eller vad som gjorde att det blev så. Det var bara en sämst natt. Idag är det skolan och efter den åker jag till trafikskolan med Denise. Roligt värre. Bokade körning igår också, g...

Av Cajsa Eriksson - 17 maj 2011 21:16

Åskan som kom ner idag var nog inte direkt okej. Hade ju förväntat mig fint väder med starten på dagen som var full av sol. Men, det vände och blev pissväder. Träningen idag bestod av lagfoto/enskilda foton + några varv i spåret. Helt okej, s...

Ovido - Quiz & Flashcards