Cajsas'

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Filmtips!

Av Cajsa Eriksson - 30 oktober 2010 19:49

Filmtips på G!

 

Draktämjaren är en kunglig film, i mina ögon. Såg den nyss med min lillasyster och min plastpappa som jag skrev i tidigare inlägg.

Jag rekomenderar verkligen filmen till både vuxna, barn och ungdomar för den är helt klart en film som passar alla. Lite som Ice Age. Humorn passar alla, både vuxenhumor och barnanpassad humor.

Animationen på filmen är grymt bra gjord och allt ser snäppet verkligen ut, vilket är ett stort plus!

 

Filmen handlar om en liten kille som bor i en vikingaby där de har problem med drakar som tar deras fisk, får och annan boskap.

Pojken blir kallad mes och svag för att han inte kan slåss med drakar, behärska svärd och sköldar. Men en dag förändras allt...

Han stöter på den så kallade Nattfasan, hjälper drakenatt få tillbaka sin förlorade stjärtfena och utvecklar ett band till denne.

Tillsammans går de igenom ett äventyr som ingen annan kan gå igenom utan samma vilja och enivshet som killen visar. Även fast alla odds är emot honom kämpar han med det han vill - att få vikingarna i byn att inse att drakar är snälla och fredfulla djur om man behandlar dom rätt...

 

Fem stjärnor av fem möjliga!



 

 
 
emmapemma

emmapemma

30 oktober 2010 20:08

gillar din blogg :)

http://emschiiis.blogg.se

Cajsa Eriksson

30 oktober 2010 20:14

jag skriver svar på bloggen, inte som svar på kommentar! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cajsa Eriksson - 22 maj 2011 22:00

Alla mina underbara och trogna läsare hänvisas till http://www.caaajjs.blogg.se för att följa min nya blogg. Uppskattar alla kommentarer, besök och tips på hur jag kan göra den bättre.   / Cajsa ...

Av Cajsa Eriksson - 22 maj 2011 21:09

Bad update pga huvudvärk och andra saker. Nu orkar jag inte blogga. Blir uppdatering imorgon, kanske. Om ni är snälla.... ...

Av Cajsa Eriksson - 18 maj 2011 18:40


Snacka om att jag har pannknack. Känns som om någon smygopererat in en bergsprängare i huvudet på mig. Gick hem från skolan vid tio, så blev inget plugg på trafikverket med Denise. Har spenderat hela dagen i soffan framför datorn och kollat p...

Av Cajsa Eriksson - 18 maj 2011 07:06

I natt har jag sovit skitdåligt. Jag vet inte varför, hur eller vad som gjorde att det blev så. Det var bara en sämst natt. Idag är det skolan och efter den åker jag till trafikskolan med Denise. Roligt värre. Bokade körning igår också, g...

Av Cajsa Eriksson - 17 maj 2011 21:16

Åskan som kom ner idag var nog inte direkt okej. Hade ju förväntat mig fint väder med starten på dagen som var full av sol. Men, det vände och blev pissväder. Träningen idag bestod av lagfoto/enskilda foton + några varv i spåret. Helt okej, s...

Ovido - Quiz & Flashcards