Cajsas'

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Sverigedemokraterna

Av Cajsa Eriksson - 30 oktober 2010 20:15

Jag sitter nu och lyssnar på låten Ge oss Sverige tillbaka - Timbuktu. Och då slogs jag av en tanke och ett diskussionämne som vi tog upp i torsdags morse innen sysläjden med några brudar i klassen.

 

Varför hatar alla Sverigedemokraterna så ihärdigt? Den ända punkten i deras lista som folk hakat upp sig på är det där med invandrare, att man ska skicka hem de som inte är svenska medborgare. Vilket jag kan tycka är rätt, till viss del.

Vi kan ju inte ha massa invandrare här som vi inte kan ta hand om? Det är ju bara elakt mot de som måste bo här utan att få ett vettigt liv som en vanlig svensk medborgare som bott här hela livet fått. Kan vi inte ta hand om de vi redan har här, så ta inte in mer! Vi måste ju ha en broms på hur många vi kan och har råd med att ta in, tycker jag.

Får inte invandrarfamiljen/invandraren den vård de behöver, tak över huvudet, mat på bordet och ett bra liv är det ju i stort sätt ingen mening att ta de hit. Dom får ju ändå inget bättre liv av det eftersom vi inte har råd.

Sen det här med kriminallitet i Sverige "bland invandrare". Om man är invandrare i Sverige behöver man ju inte kunna språket flytande, men man ska kunna förstå och kunna göra sig förstådd till viss del! Prata erat språk, men förstå och kunna prata någorlunda är ju ett måste. Eller...? Kriminallitet är ju ett dilemma vi har också. Vad kan vi göra åt det?

Jo, ta inte in mer invandrare än vad vi kan hantera. Eftersom de som blir över och får leva på gatan då måste börja tigga, snatta, stjäla och bli kriminella för att överleva och kunna ta hand om sin familj. Vad är det då för mening om de ändå får leva ett skitliv och deras hopp om ett bra vanligt liv ska krossas så fort de kommer in och blir svensk? Det är så hemskt och brutalt mentalt gjort mot de stackarna. Och om man nu inte kan sköta sig som invandrare även fast man fått en lägenhet/villa, mat på borden och ett arbete så tycker jag att man ska utvisas. Man ska inte få bo i Sverige om man inte kan följa lagar, order och trivselreglerna för att landet ska funka. Man ska kunna respektera andra och deras rättigheter och landets lagar. Sköter man inte det utan springer runt och snattar, stjäl, våldtar, misshandlar och bråkar så kan man fan åka hem!

  

Men om vi nu bortser från det här med invandrarna, så är Sverigedemokraterna rätt okej på alla andra punkter. T.ex det här med kärnkraft, skola, ekonomi, allt! Dom är rätt vettiga ändå. Visst, jag är ingen Sverigedemokrat. Definitivt inte! Men jag förstår inte varför man hyser hat mot dem just bara för punkten "Ut med invandrarna".


Jag har inget som helst personligt hat mot Sverigedemokraterna... Har ni? Varför?

Och kom nu ihåg att detta är min åsikt, mitt liv och min blogg. Kommentera gärna men jag skriver bara vad jag tycker om anser om saker.

 
 
Ingen bild

Henrik S

1 november 2010 18:05

Vettigt inlägg, dock med ett allvarligt sakfel. SD vill inte alls "skicka hem" invandrare som inte är svenska medborgare - detta är alldeles galet tolkat. SD vill minska asyl- och anhöriginvandringen med ca 90% (och hamna på Danmarks nivå) men vill fortfarande ta emot flyktingar enligt Genevekonventionen samt kvotflyktingar.
ALLA invandrare som bor lagligt i Sverige nu, med uppehållstillstånd, ska få stanna kvar FÖRUTOM personer som begår allvarliga brott eller har bluffat sig till uppehållstillståndet.

Cajsa Eriksson

1 november 2010 22:32

hmm, du missade den viktigaste poängen i mitt inlägg...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cajsa Eriksson - 22 maj 2011 22:00

Alla mina underbara och trogna läsare hänvisas till http://www.caaajjs.blogg.se för att följa min nya blogg. Uppskattar alla kommentarer, besök och tips på hur jag kan göra den bättre.   / Cajsa ...

Av Cajsa Eriksson - 22 maj 2011 21:09

Bad update pga huvudvärk och andra saker. Nu orkar jag inte blogga. Blir uppdatering imorgon, kanske. Om ni är snälla.... ...

Av Cajsa Eriksson - 18 maj 2011 18:40


Snacka om att jag har pannknack. Känns som om någon smygopererat in en bergsprängare i huvudet på mig. Gick hem från skolan vid tio, så blev inget plugg på trafikverket med Denise. Har spenderat hela dagen i soffan framför datorn och kollat p...

Av Cajsa Eriksson - 18 maj 2011 07:06

I natt har jag sovit skitdåligt. Jag vet inte varför, hur eller vad som gjorde att det blev så. Det var bara en sämst natt. Idag är det skolan och efter den åker jag till trafikskolan med Denise. Roligt värre. Bokade körning igår också, g...

Av Cajsa Eriksson - 17 maj 2011 21:16

Åskan som kom ner idag var nog inte direkt okej. Hade ju förväntat mig fint väder med starten på dagen som var full av sol. Men, det vände och blev pissväder. Träningen idag bestod av lagfoto/enskilda foton + några varv i spåret. Helt okej, s...

Ovido - Quiz & Flashcards