Cajsas'

Alla inlägg under januari 2011

Av Cajsa Eriksson - 27 januari 2011 09:22

god morgon på er, allihopa. dagen har vart lugn en så länge, eftersom jag inte direkt orkar med några fartfyllda bravader... jag har fortfarande en grym huvudvärk och idag ska mamma ringa sjukhuset, eftersom det inte vill ge sig någon gång. men det positiva är att jag inte har feber just nu. jag har tagit alvedon på morgonen, så det kanske är därför den har lagt sig!

mamma är på jobbet, moa i skolan och mats på sitt jobb. så återigen är jag ensam hemma och har tråååkigt. jag har följt mina morgonrutiner och kollat på vakna med the voice (inget ovanligt, men). idag gästades dom av en 17-åring som hade som plan att bli dollar miljardär. han hade redan 4 företag och var riktigt stilig i sin kostym, haha. men han kommer nog bli framgångsrikare än vad han redan är idag. GO FOR IT, DUDE!

daniel paris vad också där. alltså, ni måste hålla med om att han är världens underbaraste människa! han är ju så klockren... lätt en av mina idoler, haha. dessutom tycker jag att det va helt rätt att han vann ung och bortskämd, han förtjänade det!

nu ska jag nog återigen ta min plats vid tvn eller sitta en stund till på facebook och ha tråkigt samtidigt som jag hoppas att mina mamma ringer och säger... nu ringde hon! dom hade inga tider kvar, så det blir akuten i tierp som jag måste hälsa med ett leende... tierp suger, huhu...

 

  

jag saknar att ha min bästavän så nära som jag hade henne förut... nu verkar hon så långt borta... alexandra blomberg, vi för alltid! 

Av Cajsa Eriksson - 26 januari 2011 09:53

idag tänkte jag gå till skolan, gick och la mig i förhoppning om att huvudvärken skulle vara borta och att febern skulle vara nere nu när jag vaknade.

men se, så fel jag hade! för nu sitter jag hemma idag igen, med min jävla äckliga huvudvärk och försöker hitta på något som inte gör ont i huvudet... ja, har ni förslag? rita går inte, för då måste jag böja på huvudet och då ploppar typ ögonen ur, bokstavligen... kolla på tv och sitta vid datorn är smärtsamt, men jag har inte ork med så mycket annat, heller... men jag tror att jag ska försöka mig på att brodera lite, så... önska mig lycka till!

 

     

Av Cajsa Eriksson - 26 januari 2011 09:33

jag tänker börja med att hissa vakna med the voice. ett så totalt och underbart morgonprogram på tv så man dör ju nästan. de har alltid roliga samtalsämnen och när de bjuder in oss på facebook för att skriva vad vi tycker och fråga frågor, det är helt underbart.

sen har dom ju förfärligt roliga gäster. t.ex laex schulman, hans, testkaninen, jingelmannen... det finns så otroligt många roliga gäster. och jag älskar deras små lekar och inslag av humor.

tummen upp för detta underbara morgonprogram!    

 

 

 

dissen går nog till... reklam! tv, spotify, bloggar, radio... allt är fullt med dum, jobbig och irriterande reklam! visst, den är väl ganska nödvändig, men kan ni inte minska ner den lite? på morgonen kan jag klara av den, då är den så kort. men sen på kvällen börjar reklamen bli olidligt lång.

har ni dessutom tänkt på att det alltid blir tre gånger så hög volym när reklamen börjar? man kan ju nästan få hjärtattack ibland om man inte är beredd eller om man haft ganska högt ljud på under filmen/programmet.

tummen ner för denna irriterande grej!   

 

Av Cajsa Eriksson - 26 januari 2011 09:29


jag har funnit min nya idol, alex schulman. han har ju helt rätt om birro och jag tycker att alex är en otroligt stark individ. han är egen och står för vad han tycker.

följ hans blogg, people!

Av Cajsa Eriksson - 25 januari 2011 13:40

jag börjar bli rastlöst men orkar samtidigt inte göra något alls. min kropp är totalt knäpp, jag är totalt knäpp. mina bihålor värker, huvudet bultar, kroppen vill bara ligga ner och sova.

så jag tror att jag ska sova nu, faktiskt...

Av Cajsa Eriksson - 25 januari 2011 13:15

asså nu börjar jag bli riktigt förbannad på varför alla tycker att kissie är en så himla bra bloggare, hur folk vill vara som henne och ha samma klädstil som henne.

okej, hennes klädstil och hennes smink är fint. hon har en klädstil som är allas dröm, och även fast hon har mycket pengar så handlar hon på vanliga affärer. så henne kan jag leva med i vissa fall.

men har ni sett hur hon spårar ur?! hennes banting, hennes kroppsmarginal och hur hon ser på sig själv. hon blir ju en enda stor docka snart, full av plast och annat jox som bara förstör.

minns ni den tiden då kissie va den där söta, naturliga blondinen? den verkar vara över. nu håller hon på att bli en plastikdyrkande, utseendefixerad barbie. seriöst!

 

  

hennes hand, som ni ser med tatueringen. och vet ni, hon har ett pure skin-piller, ett piller hon blir brunare av, ett BANTNINGSPILLER och ett piller för matsmältningen. hur långt ska denna smarta tjej gå..? hon är redan så smal, har en perfekt kropp och ändå ska hon träna och göra operationer och äta piller för att få den mera perfekt...

 

jag tycker att det får vara nog...

Av Cajsa Eriksson - 25 januari 2011 12:56

äntligen har jag tagit mig till att fotografera mina underbara djur. eller, mina och mina. familjens! dock måste jag upp till stallet och fotografera eponett (min systers ponny) någon dag också, eftersom hon också tillhör familjen!

synd och skam så är sotaren här och bullrar i skorstenen och pannan, så kaninen maxi ville inte vara framme när buren var öppen utan jag fick fota honom när buren va stängd, så man ser honom genom gallret på buren och han är mycket sötare i vardagsrummet med sin lilla sele! ;)

 

          

Av Cajsa Eriksson - 25 januari 2011 10:23

jag har funnit en grej att dissa totalt, med fulla meningar! jag dissar internettekniken när den inte fungerar som den ska. som nu, jag kan inte se vad folk kommenterar på mina inlägg på facebook. jag blir så jävla sur. så fruktansvärt sur!

tummen ner för internettrassel.

Ovido - Quiz & Flashcards