Cajsas'

Alla inlägg under oktober 2010

Av Cajsa Eriksson - 27 oktober 2010 19:40

Tänk,

tänk,

tänk...

Så det knakar...

Av Cajsa Eriksson - 27 oktober 2010 18:40

 Välkomna mig hem!?
Eller något...

 

Jaja, nu har jag fattat mod nog att skriva i bloggen efter en hel dags arbete! Hahaha, eller inte. Men man kunde ju ha låtsas att man va duktig för en gångs skull.

I skolan hade vi matte, tyska, engelska, lunch, idrott och so. Och dagen rullade på som satan. Snackade med massa personer på nästan varje rast och smsade konstant, tihi ;$ Men det får man väl göra om man är social? Eller...?

Efter skolan traskade jag hem, med telefonen vid örat. Hahah! Väl hemma var det ingen hemma, vilket va konstigt -.^ Eftersom de senaste sex veckorna har Mats vart hemma varje dag eftersom han går på kryckor. Men nu kan han finally köra bil så nu är han ute och åker och massa sådant. Så det är bra! Glad för hans skull! :D

Jag har kollat på två filmer, suttit en hel del vid datorn och sen har jag faktiskt städat lite! Plockat undan kläder, skräp och bytt sopgrejs i sopkorgen. Jappjapp, extremt duktigt gjort av mig... Damsugningen tar jag nog imorgon efter konfan, eller något. Om jag går dit. Jag vet inte. Jag har ju sagt att jag ska sluta med den, men Gustav försöker övertyga mig. Söt typ de där!

 

Btw, jag blir så fucking trött på vinnarskallar! Och jag är en sådan där typisk person som faktiskt knappt bryr mig på seriöstaste allvar om jag vinner eller förlorar. Jag kan ju ha kul även om jag förlorar? Men det fattar inte vissa... Så jag blir allmänt sjukt jävla trött¨på sådana som lackar ur om de förlorar eller fuskar och man säger något åt dem. Jag hatar sådana människor, dock är världen full av dom!

 

 

 

Inte för att skryta, men jag har en ganska söt syster..

Av Cajsa Eriksson - 27 oktober 2010 07:34

God morgon på er, sovit gott?

 

Jag har åtminstone sovit gott. Hoppas ni också gjort det, om inte så bättre lycka nästa gång!

Btw, frågestunden orkar jag inte ladda upp på bloggen men fick faktiskt lite frågor. Vilket är ganska kul!

 

Idag ska jag nog gå till skolan. Vilket blir snart, om typ 5 minuter. Och sen väl hemma så ska jag nog städa för imorgon orkar jag inte eftersom det är konfa som jag kanske ska gå på enkom för Gustavs skull.

Och på fredag åker jag troligtvis till Karlholm och sen kanske vidare till Skärpan på kvällen för att umgås med massa. Och sen till Karlholm igen. Men jag vet inte... Får se hur det blir!

 

  

Bilden togs idag, så sjuukt stolt...

 

 

Av Cajsa Eriksson - 26 oktober 2010 16:09

Hej!

Nu är det såhär att jag startar en frågestund! Så fråga vad ni vill och jag lovar att göra mitt bästa på svaren. Och för er som inte förstår, så svara som en kommentar och inte i frågerutan! ;)

PEACE!

Av Cajsa Eriksson - 26 oktober 2010 15:22

 Hej på er! :)

 

Idag har gått rätt så fort egentligen. Tiden bara rusade iväg även om vi inte hade några direkt roliga lektioner! Men men, så är väl livet, antar jag! Och det va ju bara bra, så slapp man pinas med allt de tråkiga längre än nödvändigt.

 Jag kom precis hem från en dag fullpackad med stolstorn, kroppsdelar, matspjälkning, nervsystem, matförvaring, grönsaker, konstiga människor och asagudar! Så jag är nöjd över att jag överlevt, haha.

Nu har jag ingen aning om vad jag ska göra, verkligen. Det är totalt värdelöst att bo här. Man hade nog haft roligare om man bott i Skärplinge, för då kunde jag ha vart med den bästa. Nämner inga namn! ;)

 

  

Vi byggde ett torn av stolar, som vi blev tvunga att be Andrew sparka ner! ;)

  

Min och Mathildas fika i måndags. Varm choklad till båda, daimbiskvi till mig och chokladboll till henne! That's awesome!


 

Av Cajsa Eriksson - 26 oktober 2010 15:13

God eftermiddag.

 

Tänkte berätta en liten bit av vad som hände igår. Och det hände ju en hel del, faktiskt.

Jag gick i skolan först. Och det va ju måndag så jag hade med mig alla praktikpapper som skulle med och lämnade dom till Else. Och den första jag letade upp i korridorerna var Andrew. En av mina bästa vänner, såklart. Hänger med sporren varje rast och vi är asbra kompisar! Vilket är skönt, att ha en sådan vän ibland.

Efter plugget begav jag mig med kvart i två tåget in till Tierp. Och tog följe med Sofia Persson till bussen mot K-holm/Skärplinge. Jag stötte även på Jonas eftersom Sofia är tillsammans med honom. Och så sjävklart kommer Magnus dit, och försörde större delen av mitt toppen humör jag lyckats driva upp under dagen...

Jag och Johan skulle ha tagit bussen till honom från Tierp men vi fick skjuts med Pier istället. Så vi slapp bussen...

Väl hemma hos honom så kollade vi på film och va med massa annat folk. Bland annat Jp och Joel. Trevliga typer de där! Och vi hade ganska kul. Vi kollade på Fingerprints, Borat och Piff och Puff. Jag menar, hur kul kan inte Piff och Puff vara?! Dom är ju suveräna! Tummen upp för dom! (y)

 

Av Cajsa Eriksson - 26 oktober 2010 15:04

Hej på er allihopa!

 

Nu kommer alla efterlängtade praktikbilder för nu har jag äntligen fått in dom i datorn. Jag vet att jag har vart seg, men har inte riktigt orkat med allt. Hahahha...

 

  

Den underbara hunden Vivian!

 

  

Skulle ta kort på Jacke, men Carezza hamnade i bild istället...

 

  

Så jag tog en ny på Jacke! Även kallad Lillkillen.

 

 

Vivian tog sig en tupplur bland hö och halm.

 

    

Detta är familjens lilla ögonsten, Eponett. Det är ponnyn min syster fick av mammas gamla chef. 

 

   

Hahahha, jag slog mig ner under ett vintertäcka och råkade knäppa denna bilden... Så den får jag väl bjuda på!

 

/ Cajsa

 

Av Cajsa Eriksson - 24 oktober 2010 21:47

Hej på er!

 

Ursäkta att jag inte bloggat på hela veckan men praktiken tog verkligen musten ur mig. Så varje dag jga kom hem så deckade jag i sen soffa eller säng där jag befann mig liksom, inte meningen!

Men jag har haft en rolig praktik iallafall. Och det är kul att göra något man redan kan ut och innan. Så man behöver inte lära sig så mycket nytt om inte stället man praktiserar på har andra regler och vanor jämfört med vad du är van vid! Och jag måste säga att det inte va så mycket svårare där som om det vore gamla goda tider när jag hade egen häst.

Jag fick rida lite på praktiken, och pyssla om fölen och stona. Även hantera väldigt mycke hästar. Speciellt de som vi hade hand om varje dag.

 

Under helgen har jag spenderat min tid med min kära fader. Och på fredagskvällen hade vi lite fredagsmys och kollade på Barnaskrik och Jäkelskap, som gick på tv4+. På lördagen åkte jag med min faster och mina två livliga kusiner på 5 och 8 år till Uppsala för att köpa present åt pappa eftersom vi skulle fira han på söndagen. Men han fyller år på tisdag, så det blir lite i förskott.

Jag köpte en tröja och tre nya hårspännen till mig själv + mat eftersom vi käkade lunch där och sen en t-shirt till pappa som jag tyckte va okej. För jag gillar inte hans tröjor så mycket, dom är så tråkiga. Antingen svarta, gråa eller med vita detaljer. Så han fick en grön! För att pigga upp utseendet lite!

Idag har vi firat pappa, som sagt. Hela släkten kom. Jag och pappa hade köpt en jättefin tårta på Konsum i Tierp. För dom har nämligen ett litet konditori där också, asmysigt. Det blev en chokladtårta som var jättefint dekorerad och ganska god. Dock blev det lite mycket choklad. Men det gick i en liten bit! Och jag brukar faktiskt aldrig äta tårta, nästan.

Nu har jag nyss kommit hem till mamma och det blev ingen träning eftersom det blev inställt. Annika va sjuk och Felicia hinner inte ta passet om hon ska hem och grejer. Det blir så sent för henne... Men jag får satsa på nästa boxningspass istället. Vilket jag ska, för då ska jag slå skiten ur dom jävlarna! Hahahhaha.

 

(Bilder från praktiken får ni imorgon, jag lovar!)

 

/ Cajsa

Ovido - Quiz & Flashcards