Cajsas'

Alla inlägg under oktober 2010

Av Cajsa Eriksson - 18 oktober 2010 19:32

Hej!

 

Jag bloggade inget igår, pga att jag helt enkelt inte orkade. Jag va inte så jätte pigg igår och tog de mest lugnt, tyckte jag då! Men jag tog mig iallafall till träningen, vilket va helt grymt. Så nu är jag motionerad och klar...

Idag hade jag ju min första dag i praktiken på Hollvarbo. Vilket var helt okej! Jag fick inte göra så mycket, men det fanns inte så mycket att göra idag heller så...

Jag vattnade hästarna i hagarna, jag släppte ut lite hästar och jag mockade boxar. Fyllde även på med halm i de boxar som de behövdes i. Btw, så avskyr jag att mocka i halm! Det är fan det värsta som finns... Spån ska det vara! Men jag överlevde.

Jag fick sluta 2 timmar tidigare än vad jag egentligen skulle eftersom det inte fanns så mycket för mig att göra där. Och Anna-Karin hade tid över så hon körde hem mig hela vägen till Örbyhus.

När jag kommit hem, landat en stund och packat ur matlådan och alla grejer så kom pappa och hämtade mig. Han och jag åkte till farmor och åt pannkakor med resten av släkten på hans sida och hade trevligt. Men både jag och pappa va trötta så vi bar oss hem runt 18.30 tiden. Så nu sitter jag hemma och gör ingenting, funderar på att kolla på film men vet inte riktigt på vilken... Eller kolla om det går något bra på tv.

Imorgon börjar en spännande dag på praktiken igen och då ska jag vara med Ebba och inte Anna-Karin. Så vi får se hur det blir!

 

/ Cajsa

Av Cajsa Eriksson - 16 oktober 2010 21:05

Ett missförstånd kan man göra något åt, men man kan inte göra något åt en lögn. Och idag blev det missförstånd mellan oss, bästa. Vilket jag inte ville att det skulle bli, för i vissas ögon betraktas det som en lögn.

Vi löste missförståndet, vi redde ut det och jag har förklarat hur mycket jag älskar dig för den du är och vad du kommer ifrån. Du är verkligen min tvillingsjäl, min bror. Som den bror jag aldrig haft, men nu fått genom dig.

Hoppas du vet att jag aldrig skulle svika dig, ens om jag blev mordhotad. För du är värd så mycket bättre än att bli sviken. Du finns där, jag kan snacka med dig om allt och du är verkligen den bästa i mitt liv snäppet efter familjen.

 

Jag älskar dig grymt, vännen.

 

/ Cajsa

Av Cajsa Eriksson - 16 oktober 2010 17:49

God kväll på er!

 

Jag har precis anländit hem från konfahajken. Och den va verkligen kul. Eller iallafall vissa delar, natten kan man ju försöka glömma... Kallt, folk som skrek och skratta... Men det är inget man kan göra något åt! Jag somnade iallafall.

Vi gjorde även lite film. Vi va tre grupper och varje grupp fick antingen Anden, Sonen eller Gud. Och våran fick Sonen. Så vi skulle skriva om Jesus och göra en sorts serie/film/musikal/reklam. Och det gick ganska bra, faktiskt. Väldigt bra! Våran blev fan bra, på riktigt.

Nu efter att efterlängtat återfunnit mitt hem så ska jag, mamma, Mats och Moa äta pizza från Gullans, asnajs! Jag ska äta något som hette Pucken. Typ med kebabkött, lök, isbergssallad, sås, tomat och ost? Lät iallafall gott... Hahah!

 

 

Hahahaha, tro nu inte att jag inte har andra kläder en denna skjorta, men bilderna är tagna samma dag. Faktiskt! 

 

/ Cajsa  

Av Cajsa Eriksson - 15 oktober 2010 15:29

Hejsan!

 

Låt mig berätta om min underbart roliga dag, än så länge iallafall. Har gått i skolan idag eftersom jag inte vill missa hajken ikväll. Så nu är jag klar i skolan, efter en inte så värst ansträngande dag, tack gud för det!

Men hur som haver så bakade vi pizza idag på hemkunskapen. Hahaah, våran hemkunskapslärare UB trodde att jag och Mathilda bråkade. Men det var bara en av våra högljudda diskussioner som vi ofta inleder på lektionerna när vi inte kommer överens... Hahahah, när UB fick veta det blev hon chockad över att de va på skoj och ytters oseriöst eftersom hon tyckte de lät så riktigt, typ..?

Men nu efter skolan så ska jag sitta på min röv ett tag framför datorn och hoppas på att bästa loggar in på msn så jag kan snacka med denna innan jag drar på hajken med konfan ikväll. För eftersom den bästa inte har pengar på mobilen kan vi inte sms under tiden jag är där, det suger!

Och efter jag har suttit på min röv i någon timme så ska jag packa väskan med sovsäck, liggunderlag, kläder och raggsockor, toagrejer och lite annat smått och gott. Sen bär det av till hajken med konfan. Vilket ska bli ganska spännande faktiskt. Hoppas vi ska göra "kommando pillepill!" idag. Hahahaha, askul!

 

  

I can't stop lovin' this picture...

 

/ Cajsa

Av Cajsa Eriksson - 15 oktober 2010 15:22

Inlägg: Finally

Kommentar från: "Angelicato"

 

Gör det, men gör det snyggt.

 

Svar på kommentar:

 

Det är klart att jag gör det snyggt. Annars är det ju ingen mening med det, typ! 

 

 

 

 

Inlägg: Tidsfördriv

Kommentar från: Sara

 

Vad snyggt håret blev stumpan! Idag ska vi hämta vovven, roooligt. Kram!

 

Svar på kommentar:

 

Tack! Pussa vovven massor från mig. Kram!

Av Cajsa Eriksson - 15 oktober 2010 07:29

Hejsan!

 

Extemt oseriösa spontana tidsfördriv finns ju... Så jag fick några spontana bilder nyss... Tänkte lägga upp dom!

 

  

 

 

 

   

 

    

 

/ Cajsa 

 

 

Av Cajsa Eriksson - 14 oktober 2010 20:26

Tjenaru!

 

Vart hemma idag med, men imorgon ska jag traska till skolan eftersom jag vill med på hajken i helgen! Vi ska nämligen hajka med konfan, i månkarbo. Hahaha, verkligen skoj att vi ska vara i månkarbo? Men vi kan ha kul ändå. Vi kan ju äta på sibylla, mohahha!

Idag har jag dessutom spelat lite kort med pappa på eftermiddagen, vilket inte gick så bra. Jag förlorade alla tre gångerna, haha! Snacka om sopa, muhaha.

Imorgon ska jag hämta ut praktiklappen och busskortet som jag ska ha när jag åker och praktiserar. Vilket blir på Hollvarbo gård i Vendel. Ska bli kul att få erfarenhet hur det är att driva en hästgård. Speciellt med den speciella Ebba. Hon är verkligen häftig!

Nu ska jag lägga mig i sängen och dega en stund innan jag sluter ögonen, för imorgon måste jag upp typ kvart över sex/halv sju... För jag ska sätta i löshår och hela konkarrongen... Hahaha!

 

Peace!

...

Av Cajsa Eriksson - 14 oktober 2010 12:41

"Fuck känslor, jag spottar i marken.

Våra band är brutna nu,

och du håller i saxen.

 

Jag har inte käkat idag, kräks av blotta tanken.

På dig, oss och att jag brukade hålla dig i handen.

Ångrar att vi träffades, ångrar att vi älskade.

Men mest av allt så ångrar jag att jag kämpade...

Jag är utmattad, men jag har vaknat till.

Fattar inte hur jag kunde vara så blind.

 

Och du är ledsen?

Nu kan du gråta en skvett.

Så ska jag göra samma sak för att jag lät dig sova i min säng.

 

Sluta säg förlåt, för du sliter ut ordet."

 

/ Cajsa

Ovido - Quiz & Flashcards