Cajsas'

Alla inlägg under oktober 2010

Av Cajsa Eriksson - 14 oktober 2010 10:04

"Ge sverige tillbaka, jag snackar om hela kakan.

Ge sverige tillbaka, ge inte bort det till en sverigedemokrat va?

Ge oss sverige tillbaka, som de va innan ni började hata.

Vi tar sverige tillbaka, vid valurnan och ute på gatan.

 

Jag vill inte ha era traditioner,

jag vill inte ha er trygghet.

Jag vill inte ha deifinetioner,

av det ni kallar svenskhet."

 

/ Cajsa

Av Cajsa Eriksson - 14 oktober 2010 08:49

Hejsan!

 

God morgon på er, mina kära. Vad har ni för er idag? Själv blir man hemma ytterligare en dag från skolan och det är snart slut på veckan. Jag blir snart knäpp av det här! Känns som om jag missat en hel termin, typ... Och ja... NEJ, helvete... Vi har ju prov den här veckan med, typ imorgon eller något. Satan... Då måste jag gå imorgon! Jaja, får se hur jag mår. Fredag, ingen idé knappt då ju. Även om det är en skoldag... Men om jag mår prima, så ska jag eventuellt gå till skolan! Eller... Jag måste.

Jag vaknade runt kvart i åtta idag, även fast jag fick sova ut! Vad trött jag blir på det, jag vill också kunna sova länge, typ till tio, elva. Känner mig så fantastiskt mobbad när jag är den ända av mina kompisar som är uppe denna tid när jag får chansen att sova ut!

Just nu sitter jag framför datan, som ni kanske förstått! Jag har en redigt kelsjuk katt i knät och kollar runt på facebook. Men snart ska jag gå och börja exprimentera med mitt hår och smink, bara för att komma fram till en snygg look man kan ha till vardags! Fintdä.

 

 

 

 / Cajsa


Av Cajsa Eriksson - 13 oktober 2010 20:04

Det är knäpptyst i rummet, alla är sjukt trött och halvsover. Alla ligger som i koma. Plötsligt...

Dala: Jag är en vaaaaaaaaaaaal...

Tystnad.

Dala: Fan... Jag gick på grund...

Asgarv.

 

 

Av Cajsa Eriksson - 13 oktober 2010 19:52

Halloy!

 

Efter att ha suttit och kollat runt lite på nätet, mestadels på Youtube. Så har jag bestämt mig för vem jag är och vem jag vill vara. Jag vet, det låter som om det bara är något jag har fått för mig, men det är det inte!

Jag har äntligen kommit fram till vem jag är och hur jag vill se ut och vara. Jag tänker inte ändra på mitt sätt att vara, för jag trivs med det. Men jag ska förändra mitt utseende och ta det till en ny nivå. Bli lite scene/emo, just beacuse i like it!

Jag har grubblat över det här länge, och jag har velat göra mig till en ny person hur länge som helst. Men jag har inte haft tid/ork/pengar att fixa det jag behöver. Men nu har jag tid och ork, och lite av de grejerna jag behöver för att kunna verkställa min stil. Så nästa gång ni ser mig kanske jag har bytt stil, kanske inte. Men om inte så kommer jag nog göra det snart. Och jag ser fram emot det!

 

Och förresten... Jag tar gärna kritik, men jag tål inte avundsjuka. Så är ni avundsjuka på att jag vågar stå för vem jag är så kan ni dra och vara avundsjuka på någon annan. Men kritik, det tar jag alltid emot. För det kan ju faktiskt göra än till en bättre person/att man får en bättre stil även om de flesta inte tror på det. Så, va er själva.

 

Peace!

Av Cajsa Eriksson - 13 oktober 2010 18:48


Jag kan inte annat än att älska frisyrerna i videosarna...

/ Cajsa


Av Cajsa Eriksson - 13 oktober 2010 18:00

Hej på er.

Jag har nyss sytt om mitt löshår som jag köpte för inte så länge sen till bara en del istället för 7 delar, så nu är det mycket enklare att sätta i. Vilket kommer bli sköööönt på mornarna innan skolan att slippa stressa som jag vet inte vad.

Jag har i stort sett legat hela dagen nere i min säng, bortsätt från ytterst lite surfande på facebook idag. Vilket har vart rätt skönt. Jag och katten har haft ytterligare en "vila-upp-sig-dag". Hahahaa.

Mamma jobbade idag som alla andra dagar, men idag skulle hon med Maggan (en jobbarkompis) till Gävle och shoppa på Ikea. Sen hem till Maggan och dricka kaffe och snacka skit en stund. Så min mamma kommer inte hem fören sent ikväll... Vilket suger, jag saknar henne faktiskt en aning...

 

För allas info, så ska jag gå och äta kyckling, stektpotatis/ris med Mats och Moa nu och jag kanske bloggar lite senare ikväll också.

 

 

Omg, en varm midsommarafton i Furuvik och jag får väl antagigen bjuda på bilden... Hah!

 

 / Cajsa


Mod

Av Cajsa Eriksson - 12 oktober 2010 14:20

"Mod är svårt att definera. Mod kan uppstå ut en dum idé eller ett misstag men man får inte ifrågasätta vuxna, coachen eller läraren, för de skriver reglerna. De kanske vet bäst, kanske inte.

Allt beror på vem man är, var man kommer ifrån. Tänkte åtminstone inte en av dem ge upp och gå över till motståndaren? Jag menar, dödens dal, det är rätt tufft.

Det är därför mod är knepigt. Ska man alltid göra som andra säger? Ibland vet man inte ens varför man gör något. Jag menar, varje dåre kan ha mod.

Men äran är den verkliga orsaken till att man gör något eller låter bli. Det är den man är eller kanske vill vara. Om man dör för något bra har man både ära och mod och det är riktigt bra.

Det är det poeten ville ha sagt. Att man ska hoppas på mod och försöka för ärans skull. Och kanske be att de som befaller också ska ha lite av den varan."

 

/ Cajsa

 

Av Cajsa Eriksson - 12 oktober 2010 11:52

Kommentar från Moa:

 

hej, fin blogg =)

läs, kommentera, älska och srid min blogg :)

 

Svar på kommentar:

 

Tack Moa.

Din blogg är också urläcker!

Jag läser den faktiskt dagligen och tycker den är mycket intressant. Fortsätt gärna att läsa min.

 

Mvh Cajsa.

Ovido - Quiz & Flashcards