Cajsas'

Alla inlägg den 14 april 2011

Av Cajsa Eriksson - 14 april 2011 21:03

Äntligen hemma efter en kväll full med nervositet och skratt. Samt en liten bit av den smärtan man känner när man skämmer ut sig. Ohyes, inget gick riktigt som det skulle idag. Kan man säga, minst sagt.


På teorin idag skulle vi ju köra. Jag trodde att jag var med Sofie och Louise eller vad dom nu heter och var verkligen inte nervös alls. Jag var tvärt om lättad över att jag skulle köra med dom. Sen frågar jag vilken grupp jag ska köra i och får svaret "grupp 3" vilket var gruppen full med killar. Mhm, snacka om att nervositeten steg upp på en sekund.

Alla körde före mig eftersom jag var den ända i gruppen som inte hade kört moped innan. Och självklart så ska ju Jörgen som våran kursledare heter åka bakom mig när jag kör. Hur pinsamt är inte det på en skala mellan 1 - 10? Riktigt pinsamt. Och dessutom gick det verkligen inte bra heller... Men det är som det är faktiskt.


Nu är jag iallafall hemma och kursen är över. Åtminstone teorin. Nu ska jag plugga gärnet i någon vecka/några veckor och sen ringa till Jörgen och boka tid för körning. Jag kommer dessutom gå en extra gång på en teorikurs i maj eftersom jag missade en torsdag när jag var sjuk. Men det gör mig ingenting.


Min dator kackade ihop så nu kan jag bara spela cod hemma hos pappa. Men det gör varken mig eller honom något för då träffas vi ju bara oftare och det dör ju ingen av? Lite surt kanske att det inte fungerade på datan hemma här.


Nu ska jag fortsätta prata med min älskling och Erik medans de spelar cod. Roligt läge... Fast jag ska nog dra snart för jag ska plocka undan lite i mitt rum och se till att det ser lagom fint ut tills imorgon då älskling kommer hit och sover här med mig! Underbart!


  

Gammal bild, men känner att bloggen lider lite utav bildbrist kanske..

Av Cajsa Eriksson - 14 april 2011 15:03

Vilket underbart väder det är ute idag alltså! Jag blir glad över att gå ut på trappen, man känner hur solen värmer och vinden blåser i håret... Nej, men seriöst. Vi har jättefint väder!


Skolan gick fint idag förutom vissa trögskallar i klassen. Men man kan ju inte undgå att ha lite kul åt dom ibland. Men just idag var dom ingenting annat än jobbiga. Jag väntar på pappa nu, han ska komma och hämta mig så åker vi hem till honom. Vi ska greja lite med cod på hans dator och se hur det går!

Efter besöket hos pappa så beger jag mig till tågstationen och tar tåget till Tierp för att gå på ännu en teorikurs för am-körkortet.


Nu kom pappa, bloggar mer sen. PUSS!

Ovido - Quiz & Flashcards