Cajsas'

Alla inlägg under november 2010

Av Cajsa Eriksson - 25 november 2010 16:58

Nu har jag bytt bloggadress till ceces.bloggplatsen.se. Jag vet inte hur jag kom på det till en början, men kom sedan på att det låter som ett smeknamn och innehåller alla mina initialer, vilket blev ganska bra. Nu lyckades jag allt!
Nu ska jag bara pyssla till en ny header på detta, så blir det toppen! Eller vad tycker ni? :)

 

Puss på er!

Av Cajsa Eriksson - 25 november 2010 16:07

Hej igen på er mina kära!

 

Jag ska nog byta bloggadress, för det är en aning jobbigt att sitta och skriva 960220 hela tiden när man ska logga in... Så, har ni förslag så bloggadress/titel så skicka den i en kommentar/gästboksinlägg.

För övrigt har jag absolut ingenting att göra och jag kan inte kolla på tv här uppe, för den tvn har min syster bokat för att kolla på ett superfånigt tv program som heter winx, typ. Eller något sådant. Typ animerat, superhjälte/fe program... Hur fånigt som helst, men hon verkar tycka det är superkul och tufft...

Imorgon ska jag nog iallafall till skolan, för annars lär jag inte få åka till unkan på kvällen som jag tänkt. Kanske ska sova där också, om jag får för min mor. Hoppas jag på iallafall! Dessutom ska vi baka lussebullar imorgon på hemkunskapen, hahha. Hur fett som helst! Och sen tror jag vi ska baka kolakakor också, sjukt mums!

 

Hejdå!

Av Cajsa Eriksson - 25 november 2010 13:53

Nu har jag lyckats konstatera vart min kladdkaka tagit vägen. Jag kom underfund med det när jag stod i duschen. Det måste vara mina familjemedlemmar! Hmm, nu ska dom få! Även fast jag är delvis skyldig jag med, tihi.

Men ni, jag sitter såklart och lyssnar på min musik från spotify. Och jag har lyckats komma på att det faktiskt är så att vissa av Darins låtar/covers är bra! Riktigt bra... Så jag tänkte slå upp lite musiktips, men bara från min spotifylista. Sen får ni tycka vad ni vill! Och i denna tipslista kommer bland annat två av Darins värk falla på plats..

 

Darin - What if

Darin - Viva la vida

Brolle Jr - Blues för fatumeh

Brolle Jr - Playing with fire

My chemical romance - Na Na Na Na

Promoe, timbuktu - Ge oss sverige tillbaka

My chemical romance - Cancer

Shakira - Loca

Shakira - Hips don't lie

Emin3m - Not afraid

Emin3m - 3 am

Everlast - Black Jesus

Billy talent - Red flag

Billy talent - Devil on my shoulders

 

Så, det va några få låtar från min lista som jag lyssnar på mest!

Av Cajsa Eriksson - 25 november 2010 13:20

Btw, vart tog min kladdkaka vägen? -.^

Av Cajsa Eriksson - 25 november 2010 13:10

Goddag på er, mina fina läsare?!

 

Jag är hemma idag också, vilket är fööör skamligt... Eller? Hahaha. Men jag vill till skolan, för det är ganska mycket där nu. Men jag är ju sjuk, så kan inte göra så mycket åt saken!

Jag vaknade runt halv tio idag, väldigt skönt att få sova ut på en vardag, lite lyx är det allt! Men då åt jag frukost uppe vid mamma. Hon jobbar hemifrån idag, så hon sitter vid köksbordet, och då kan man ju alltid vara lite sällskaplig.

Efter frukosten slog jag mig ner i soffan med boken hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann som mamma tipsade mig om och skrattade en liten stund! Jag hittade en sådan där till underbart kul kommentar om när hundraåringens mamma dött och blivit begravd så kom en grosshandlare och ville prata med Allan som han heter om hans mammas skulder. Och Allans svar blev:

- Det får du nog allt ta med mamma. Ska du låna en spade?

HAHAH, den var så jävla suverän så man bara kan dö. Jag älskar gubbens kommentarer! Fan vad kul bok, jag rekomenderar den till er med humor och läslust.

Jag fick sällskap av katten som somnade i mitt knä och jag fick glatt sitta där i säkert två timmar tills hon vaknade och gick därifrån till andra sidan soffan och slog sig ner igen. Då passade jag på att löpa ner i mitt rum, knäppa på datorn och kolla på Ondskan. Och ja, som sagt gillar katten mig och mitt rum. Så hon kom glatt men samtidigt lite trött och la sig i mitt knä igen och somnade.

Mamma ropade att det var lunch, jag gick upp och va tvungen att flytta på katten med extremt nyvaket humör. Så medans hon bet och rev mig i armarna så lyckades jag bädda ner henne i min säng och där ligger hon än ca 2 timmar senare! Mysigt, mysigt.

Jag drar mig en funderare på att gå upp och duscha en sväng och sen fortsätta kolla på hästar som jag gör. Mamma ville typ inte bry sig om att jag hittade en fin valack för när jag sa det sa hon bara "jaha". Men ja, jag får väl fortsätta försöka. Även fast jag vet att det kommer leda till en hel härva diskussioner... Det tar jag glatt, typ.

 

Nu ska jag duscha. Puss på er. Skriv gärna ett sms, eller två. Jag har dötråkigt...

 

 

Ronja, min senaste egna häst.
Snacka om att jag saknar henne och att ha egen häst.. Även om jag inte pratar om det så mycket.. 

Men visst är hon vacker? 

Av Cajsa Eriksson - 24 november 2010 11:37

Hittade en sådan vacker häst som de ville ha ut på foder. Han är ju helt underbar. Ett fullblod vid namn Ralle. Totally my kind of horse! I love him... Men jag vet att jag nog inte kommer få en egen häst på ett tag... Även om de har gått typ mer än ett år sedan jag hade Ronja...

 


Av Cajsa Eriksson - 24 november 2010 10:57

Hörrni!

 

Nu kom jag på vad jag ska göra. Jag ska gå in i köket, rota runt i lådorna efter kakao, smör, socker, mjöl, ägg, vaniljsocker och ströbröd och baka en riktigt god kladdkaka! Det blir nog bra, och succé hos min sjuka syster. Varav hon älskar KLADDKAKA. Men jag kommer få slicka skålen, hahha. För det var ju jag som bakade (;

 

Jag kan lägga upp receptet på en gång, medans jag ändå är igång!

Ugn: 175 grader (över och undervärme)  Tid: 30 min

1,5 dl mjöl

3 dl socker

1 msk vaniljsocker

4 - 5 msk kakao

100 g smält smör

2 ägg

Ströbröd

 

Blanda torrvarorna noga. Smält smöret och häll i det när det svalnat en aning. Blanda noga tills det blir en degliknande röra. Sen knäcker du i två ägg och blandar ytterligare tills det inte är klumpar.

Tag en pajform (inte en sockerkaksform) och smörj in den med smör och ströbröd. Häll i smeten och ställ in i ugnen i 30 minuter. Låt svalna satt kakan stelnar innan du serverar. Annars blir den rinnig och kladdig som tusan! Men låter du den stå under handduk ca 30 - 40 min så får den en fin stel yta och behåller det kladdiga innuti!

KLART!

Av Cajsa Eriksson - 24 november 2010 10:49

Kodjo Akolor, en riktig komiker! Me like.


Magnus Betnér, en annan idol som jag verkligen kan skratta till!

Ovido - Quiz & Flashcards