Cajsas'

Alla inlägg under november 2010

Av Cajsa Eriksson - 4 november 2010 12:25

 Kapish!

 

Nu har jag fixat mig klart och väntar bara på att Gustav ska komma. Den sötnosen! Hahhaa, undrar vad vi ska göra? Finns ju inte direkt något märkvärdigt att göra här hemma... Men de ska nog lösa sig!

Btw, en hemlig vän till mig frågade om jag skulle med på bio den 17/11... Kan bli kul! Tror jag ska tacka ja... Hmm, vi får se!

Jag börjar bli hungrig också, så man ska kanske dra upp till övervåningen och äta några tuggor mat!

Och medans jag ändå skriver så kan jag ju lika gärna säga att denna förmiddagen har känts som en optimal blogg-förmiddag! Vilket jag gillar. Bloggen blir ju tamefan uppdaterad iallafall!


/ Cajsa

Av Cajsa Eriksson - 4 november 2010 09:54

Kom ju på en grej! Jag måste ju fan fixa mig om Gustav kommer idag... Hmm, egentligen orkar jag inte och har ingen lust med att fixa mig men man kan ju faktiskt inte se ut som ett miffo...

 

Pusshej!

Av Cajsa Eriksson - 4 november 2010 09:46

Hej på er!

 

Tänkte berätta om min fina kväll i Skräplinge med Alexandra, Johan och Joel. Helt okej kväll faktiskt!

 

Jag skulle ju ha åkt till Skärplinge direkt när jag vaknade typ, men sen så slog Moa och Agneta på en bra film så då kollade jag på den med dom och glömde helt bort den jävla tiden man måste passa hela tiden! Så jag skulle ta ett senare tåg.

 

Men det blev inte så heller. Istället drog jag mig iväg till Vendel för att besöka Alexandra hos hennes pappa. För en gångs skull, eftersom hon typ aldrig är där längre. Men nu var hon det, så det blev liiiite närmare än Upplands Väsby. Så jag var rätt nöjd över det.

 

Vi drog nästan direkt, kanske efter en timme till Skärplinge med bussarna. Så först buss från Månkarbo - Tierp och sen Tierp - Skärplinge. Hur fett som helst, liksom... Väl där träffade vi Johan och drog till Unkan. Där mötte vi massa annat folk. Bland annat massor av folk jag inte tål, ahahha. Men det funkade bra iallafall. Polisen kom på besök utan för Unkan också. Dom hade typ patrull så de gick väl igenom vad de skulle göra eller något... Men alla på Unkan var ju störtintresserade av polisbilarna, så alla samlades utanför ingången... HAHHA, nördigt? 

 

Vi åkte hem vid 22.00 tiden och jag somnade nästan direkt när vi kom hem medans Alexandra låg och snackade i telefonen typ till 5 på morgonen... Idiotiskt eftersom hon visste att jag skulle upp tidigt till 08.32 bussen från Husbymacken... Så vid klockan nio på förmiddagen rullade jag in innanför dörren till mitt egna hus, hur fett som helst! 

 

  

Egobilder är nog det nästan bästa som finns, hahaha... 

 

 

Av Cajsa Eriksson - 3 november 2010 10:42

Hej på er...

 

Jag är gryyymt snuskigt trött idag. Hahaha, vilket inte är så ovanligt men jag klev upp runt åtta för jag skulle till karlholm/skärplinge idag till klockan tio. Men det sket sig, för jag va ju tvungen att kolla på Draktränaren när Moa och Agneta skulle kolla på den... Hahaha, den är så fucking bra!

Jag har precis fixat mig och jag är bara såååå nöjd med håret. Även fast det inte blev en så himla stor förändring förutom att löshåret blev kortare och håret blev mörkare. Vilket är direkt awesome!

Så jag funderar på att ta tolvtåget till tierp och sen tio över tolv bussen mot mitt resemål och se vad jag hittar på med filurerna där borta! Hur fett som helst. Jonas kanske ska med också, hahaa. Asnajs vilket som. Men typ hur länge sen som helst jag träffade honom...

Hmm, nu lyssnar jag på musik och ska väl snart dra ner till tåget... HAHAH , om jag kommer ihåg och orkar.

 

 

  

Sjukt dålig bild, men den e tuff iaf! ;)

 

 

P E A C E !

Av Cajsa Eriksson - 2 november 2010 21:32

Hej!

 

Idag vaknade jag vid klockan sju och typ gjorde ingenting förutom att fixa mig och äta frukost. I fixningen ingår såklart:

Dusch
Smink

Hår

Kläder

Accesoarer

Så, det hann jag göra på morgonen innan jag va tvungen att dra till tåget för att ta mig till Uppsala i tid. Väl i Uppsala så hamnade jag på Renevatio (salongen där jag klipper och färgar håret) och snackade med Tessan en stund innan min klipptid.

Vi bestämde oss för att göra om färgen på håret helt och klippa lite skarpare frisyr. Så då gjorde vi det och la i en färg Tessan trodde jag skulle passa i. Och mycket riktigt, så blev det pretty good. Jag är iallafall nöjd och det är ju huvudsaken!? :D

Efter klippningen tog jag mig tid och driva runt på stan med Olivia i ca två timmar innan hon åkte vidare mot Sala och jag vidare hem!

Örbyhus är ju ganska tråkigt så jag gick hem till min faster och mina två busfrön till kusiner. Så jag va där en stund, snackade skit och kollade klipp på youtube. Vilket blev en succé för min lilla kusin Felicia som hade saknat mig, a lot! (a) Vilket kan bli lite mysigt att mötas av bamsekramar ibland!

Vid middagsdags kom pappa och hämtade mig och körde mig till mamma. En riktig gentleman dedär! Som hämtar sin dotter i regnet. Och direkt när jag kom hem så bar det av vidare till stallet för att kolla på när Moa red på sin ponny Eponett. Vilket gick super, hon har blivit ritkigt duktig nu!

Nu snackar jag med underbara Gustav på skype och försöker komma fram till en vacker tid att kliva upp på för att komma i tid till Karlholm/Skärplinge. Så godnatt på er, och jag ska nog faktiskt bjuda på liiite bilder idag!

 

  

Spindelnätet sitter fortfarande kvar i min fasters badrum och min kusin ville prångt vara med på ett litet hörn av bilden!

 

 

Ritat 1/11, ganska nöjd!  

Av Cajsa Eriksson - 1 november 2010 22:32

Hej på er.

 

Jag har träningsvärk så orkar inte skriva så långt. Det gör ont i axlnarna -.^

Så, idag har jag spelat GH och DancingStage och kollade på film med Gustav. Ytterst trevligt!

Godnatt....

Av Cajsa Eriksson - 1 november 2010 10:14

Det är väl alltid mysigt med en kelsjuk katt på besök, eller...? ^^

Av Cajsa Eriksson - 1 november 2010 09:24

God morgon på er!

 

Igår vaknade jag vid åtta, trodde jag. Men när jag gick upp va det helt tyst i huset så jag kollade klockan på mobilen och upptäckte att det va vintertid... Så, klockan sju vaknade jag och gick upp för dagen ;o Vilket va lite mindre kul kanske? -.^

På förmiddagen åkte jag till mormor och hade lite mysdag. Vi gjorde absolut ingenting, typ låg som två stök i soffan bara, mysigt (y)

På eftermiddagen åkte jag med mamma, Mats och Moa till uppsala för att shoppa lite mat och Moa skulle få köpa sitt efterlängtade legohus som kostade 849 kronor på ToysRus. Eller vad fan affären heter (; Jag tycker min syster har vart duktig. Hon får 20 kronor i veckan och hade spart över 600 kronor själv för att kunna köpa legohuset. Och mamma la till de extra 200 kronorna typ för att Moa va duktig och städade sitt rum, vilket hon helt klart va värd! Så nu har jag en lycklig lillasyster. Vilket är en fördel i mitt liv ;)

På kvällen när vi kom hem från shoppningrundan så vadet bara att äta och packa väskan och sen iväg till Karlholm på boxning. Vilket är asnajs. Men det suger verkligen när man inte kan vara med på allt! Jag hatar det! :( Jag skulle i princip ge bort min högra arm för att kunna springa, sporta, hoppa och träna som vanligt igen med mina knän! Jag skulle ge nästan allt för det... Konstigt nog :/

 

Idag sov jag lite längre! Typ till halv nio, vilke är sensation :D Men det är grymt skönt att "sova ut" lite ibland också :)

Nu har jag klätt på mig, borstat tänderna och så. Och jag ska väl snart gå och sminka mig, eller något. Vet inte om jag orkar det... Hahaha ;)

Om ca 2 timmar och 30 minuter ska jag gå ner till stationen för att möta den underbara Gustav som kommer från Söderfors och ska umgås med mig. Asnajs! :D

Skriver väl mera ikväll, antar jag. Puss på er! ;*

Ovido - Quiz & Flashcards