Cajsas'

Alla inlägg under november 2010

Av Cajsa Eriksson - 8 november 2010 22:12

god natt

sov gott

dröm om alla småkryp du mött

 

Av Cajsa Eriksson - 8 november 2010 21:46

Kära lillasyster.

 

Jag har insett att jag faktiskt tycker om dig lite ändå. Efter allt du gjort mot dig, efter allt hat. Så har jag insett att du är en värdefull person i mitt liv.

 

Jag kollade på foton på dig när du gungar, springer och plockar saker på marken. När du funderar, ler och skrattar. När du är koncentrerad och glad. Alla dina känslor får mig att känna mig levande, som en riktig stora syster.

 

Vad som än händer lovar jag att stötta dig, även om de inte märks alla gånger. Jag älskar dig sjukt mycket, lillasyster.

 

Moa Liljeblad, for the win.

 

  

 

  

 

    

..

Av Cajsa Eriksson - 8 november 2010 18:10

Du är fin, det är du.

Av Cajsa Eriksson - 8 november 2010 17:53

God kväll!

 

Har precis ätit mat uppe med mamma och Mats. Moa räknas inte... Hahahha. Det var rätt god mat, tihi.

 

Tänkte bara berätta att jag har vart ute på skogsvandring med Sonny idag. Så jag blev klassad som skogsmulle... Myyysigt med skog och träd? Eller...? Det var iallafall mörkt och otäckt i skogen, haha. Jag trodde att en björn skulle komma och äta upp mig, så Sonny kallade mig fegis! Inte snällt...

 

Nu sitter jag hemma och funderar på vad jag ska göra härnäst. Kanske ska man plugga? Kanske ska man inte göra något alls! :)

 

 

Av Cajsa Eriksson - 8 november 2010 15:36

Jävla...

 

Nu har jag lagt ner livet, typ. Jag har så sjukt trött på allt skitsnack ni sprider och snackar. Jag har inte kallat "de" för slampor eller sagt att "ena" är pryd? Jag använder inte ens uttrycken! Och pryd? Vad fan... Vem säger det nu för tiden? Iallafall inte jag.

 

Och det där med "den" personen som jag sagt hade fula byxor, kommer ni inte på något bättre? Jag är ju typ kompis med "den" så varför skulle jag ens säga att "den" har fula byxor. Det är en så dålig lögn så jag mår illa.

 

Ni som snackar skit, lägg av. Ge er! Säg det face to face istället för att gå bakom MIN rygg. Gah, nu är jag lite småarg, men mest uppretad på er omogna fjortisar. Även om jag inte vet vilka de är exakt så har jag mina små aningar, det ska ni veta.

 

Grown Up!

Av Cajsa Eriksson - 8 november 2010 14:01

Nu ni!

 

Jag har kommit upp till 199 läsare förra månaden, tack vare er sötnosar! Tack ska ni ha för att ni läser min blogg, fortsätt med det även om jag är urkass på att uppdatera ibland!

 

Älskar er!

Av Cajsa Eriksson - 8 november 2010 13:47

God eftermiddag!

 

Kom precis hem från en kort skoldag på Örbyhus skola. Mycket trevligt, mycket trevligt!

 

Idag började dagen med en vanlig timme mentorstid. Vi fick massa info om utveckligssamtal, öppet hus på högbergs och prov. Dock inga läxor.. Eller dock? Det är ju bara skönt med inga läxor. Även fast vi troligtvis kommer få det sen under veckan iallafall...

 

Jag gjorde omprov i Teknik idag med Sven i hans klassrum. Alltså, det är ju hur många som helst som missat och ska göra om proven... Det va ju fullt med elever i hela klassrummet, alltså typ 30 stycken från 6 - 9 som gjorde prov... Känsligt alltså!

Nu när jag väl kommit hem efter en dag som slutade 13.10 så har jag ingen idé alls om vad jag ska göra. Jag borde plugga lite, antingen Engelska eller Hemkunskap. Tror det blir Engelska, för Hemkunskapsprovet har vi nästa vecka eller något...

 

 

Detta gym som vi har i idrottshallen var typ nytt när mamma gick i skolan, typ på 80-talet. Så.. Det börjar bli liite rostigt! 

 

  

Måste ju erkänna att jag är riktigt snygg i träningskläder... Eller... ?  

Av Cajsa Eriksson - 7 november 2010 22:32

God natt!?

 

Idag har varit en riktigt slapp dag, inte så mycket att skriva om den! Förutom att jag var i kyrkan i Tierp med konfirmationen och spelade upp drama på en gudstjänst, riktigt mysigt att sitta där faktiskt. Man kanske ska bli kristen på heltid?

Efter det tillbringade jag tid hos farmor med pappa och sen drog jag vidare till lokalen där pappa och några till spelade poker. För jag hade urtråkigt... Fick en gymnasievals-tidning av farmor, så jag har bläddrat i den, typ tre timmar?!

 

Nu på kvällen drog jag till Karlholms Vita Magasin och körde ett boxningspass med Annika och de andra hurtiga! Dock blev det inte mycket boxning, för Annika har skadat sig. Så vi körde bara ett rejält styrkepass, vilket känns redan nu! Vi fick slåss en liten stund i slutet innan stretchen, vilket var awesome.

 

Den bäste har bokat biljetter till Harry Potter, som jag ska kolla på den 22/11 med den bäste! Hur fett som helst. Jag tror starkt på att den är bra... ;)

 

Nu ska jag sova, så godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards