Cajsas'

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Cajsa Eriksson - 10 februari 2011 21:54

Nej, man kanske ska gå och lägga sig nu. Inte för att jag kommer somna än men jag läser väl eller ligger vaken och tänker igenom koreografin en gång till innan jag sluter ögonen. Och som Sandra sa så kommer vi säkert drömma om rytmen hon visade oss, vilket är rätt häftigt. Hjärnan är häftig. Hur kan den minnas så mycket utan att man egentligen anstränger sig? Hur kan den göra så att alla kroppsdelar fungerar som dem ska? Hur otroligt som helst! Godnatt!

Av Cajsa Eriksson - 10 februari 2011 21:32

Another head hangs lowly,
Child is slowly taken.
And the violence caused such silence,
Who are we mistaken?

But you see, it's not me, it's not my family.
In your head, in your head they are fighting,
With their tanks and their bombs,
And their bombs and their guns.
In your head, in your head, they are crying...

In your head, in your head,
Zombie, zombie, zombie,
Hey, hey, hey. What's in your head,
In your head,
Zombie, zombie, zombie?

Another mother's breakin',
Heart is taking over.
When the vi'lence causes silence,
We must be mistaken.

It's the same old theme since nineteen-sixteen.
In your head, in your head they're still fighting,
With their tanks and their bombs,
And their bombs and their guns.
In your head, in your head, they are dying...

In your head, in your head,
Zombie, zombie, zombie,
Hey, hey, hey. What's in your head,
In your head,
Zombie, zombie, zombie?

 

Jag kan inte annat än att älska låten, breé


Av Cajsa Eriksson - 10 februari 2011 21:13

Helt otroligt kul dag på vissa punkter må jag säga. Skolan gick väl sådär, men den gick fort iallafall. Sista timmen hade jag matteprov hos Ulf med de andra i klassen som behöver/vill ha lite extra hjälp med matten... Det känns bra att gå där så man slipper bli frustrerad över att inte förstå, för han förklarar verkligen allt otroligt bra!

Efter skolan plockade jag upp Ebba i entrén och sen knatade vi i snöstormen till stationen och väntade på tåget till Uppsala samtidigt som vi pratade lite med Johan. Väl på tåget började vi prata om vart vi skulle äta, hur vi hade det hemma och så. Jag har kommit på att det är redigt chill att bara sitta och småprata med någon man tycker om och kan prata om allt med.

I Uppsala käkade vi på McDonalds och sen satt vi och pratade en stund innan vi gick vidare och utforskade Åhlens andra våning ytterst noga. Jag lovar, vi läste nog alla boktitlar och kollade igenom alla filmer/blurays vi kunde hitta... Kul liv, men tiden skulle fördrivas! Vi sprang även runt på Stadium, New Yorker, Intersport och Mirra. Sen vid 16.45 drog vi oss mot DC eftersom vi inte riktigt vart det låg. Men vi hittade det nästan direkt och då fick vi ju såklart vänta en stund innan Sandra (våran danslärare) kom och öppnade.

Vi fick lära oss massor med roliga saker! Att vara tjejigare, spontana och bjuda på oss själva inklusive början på koreografin och uppvärmningsövningar! Och ja, att ignorera vissa kroppsdelar vilket var jättesvårt när man bara skulle röra bröstkorgen. Höfterna var lite lättare, men bröstkorgen.. OFMGRH, den var svår!

Nu har jag vart hemma i snart två timmar och är redigt slut i kroppen även fast passet inte var slå slitsamt som det säkerligen kommer bli i framtiden! För om 11 veckor är det uppvisning och ja, då ska vi kunna detta som ett rinnande vatten! Vilket jag tror vi kommer klara. Mamma, Mats och pappa tyckte att det var kul att jag tyckte det var kul och att jag garanterat ville fortsätta. Det är bra, otroligt toppen att ha föräldrar som stöttar! Som mina.

 

  

Imorgon åker jag till Sofie och spenderar hela helgen med henne, wonderful!

 

Ovido - Quiz & Flashcards