Cajsas'

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Cajsa Eriksson - 16 februari 2011 21:33

Imorgon har vi då engelskaprov med Björn vilket jag hoppas på att det går vägen för jag känner mig rätt säker på vad det handlar om! Vi ska kunna fakta om Wales, Nord Irland, Skottland och England, olika shoppingord, olika hälsningsfraser och vanliga konversationer och dessutom ska vi skriva en liten uppsats på slutet tydligen... Ett vanligt prov, helt enkelt. Men det är jobbigare nu eftersom man får betyg.

Kvällen har spenderats med pappa och jag har även träffat farmor en stund och broderat lite på min fina duk (den är seriöst jättestor!) och spelar kort. Jag förlorade men det var kul iallafall.

Nu ska jag kolla på tv och mysa med mamma och Mats medans Moa sover. Det är så lugnt och stilla när hon sover eller är någonstans så man får passa på och njuta när det väl är så!

Imorgon blir det träning i Uppsala på DC och på fredag blir det bakande och att umgås med pappa och sedan spendera kvällen med bästavännen och jag kommer säkerligen hinna somna innan pappa kommer hem från sina saker på fredagskvällen men det gör inget! Jag har ju bästavännen!

 

Btw, jag klarade matteprovet! *happyface*

Hörs hej.

Av Cajsa Eriksson - 16 februari 2011 15:54

Jag hade ganska kul i skolan idag och blev lite smått irriterad på vissa i klassen både på engelskan och på idrotten. Men sådant får man ta, verkligen! Jag hämtade hem Moa direkt när jag slutade vid halv tre så hon slapp gå till klockan fyra, för jag tyckte att hon behövde det. Min älskade syster som ibland inte är så älskad...

Jag har dessutom engelskaprov imorgon och jag ska nog be pappa att hjälpa mig att bli förhörd (även fast han är ganska kass på engelska). Han är dessutom bätte än mamma på att förhöra för det är inte lika lätt att det blir bråk mellan oss som mellan mig och mamma. Eller bråk, tjafs kanske man ska kalla det!

 

Nu ska jag fortsätta kolla på Eldorado med Moa och sen ringa pappa för ett litet samtalsnack om engelskan och om vi kan åka till farmor ikväll. Hörs hej!

Ovido - Quiz & Flashcards