Cajsas'

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Cajsa Eriksson - 15 februari 2011 22:20

Jag och Rebecca satt och diskuterade hur man kunde ändra mitt namn så det blev häftigare än Cajsa liksom. Vi kom fram till att man kan heta följande:

Caysa

Caisa

Cajsa

Caijsa

 

Och så efternamn:

Erixon

Erickson

Ericsson

Erixsson

Erikson

osv.

 

Vad tycker ni är coolt? Inte för att jag ska ändra mitt namn, men kan vara kul att veta liksom!

 

Av Cajsa Eriksson - 15 februari 2011 22:04

Jag är lite lagom förbannad på en viss person i skolan, mhm! Idag så klev den personen på min sko (för att jag hade på dom inomhus i korridoren i skolan) så den sprack vid hälen. Nu när jag är ute med den blir det jättekallt om hälen och det kommer in snö, mycket lyckat! Så nu måste jag offra mitt nästa barnbidrag på nya vinterskor eftersom denna jävla vargavinter inte kommer ge sig i första taget, typ?

Vi hade bild i tre timmar idag, ända fram till lunch och det var ganska kul! Vi fick träffa en konstnär som hette Maria Louie från Söderfors som gjorde konst av återvinningsmaterial t.ex kapsyler, ölburkar, plast osv. Hon hade gjort massor med fina saker och vi fick göra tavlor av kapsyler och tapetprover vilket var jättekul! Jag gjorde en tavla med rosa bakgrund och texten "lev nu!" med vita kaspyler på och satte dit ett snöre så den ska gå att hänga upp på väggen. Den blev faktiskt fin!

Efter skolan gick jag hem till pappa och sen vid halv fem knallade jag ner med luvan över huvudet, vantar och halsduk (det är ju fan minst -20 ute!) till idrottshallen och kollade på kusin Jockes innebandyträning. Strax efter det runt kvart över fem började bamsegympan och då fick jag vara med och leda i början tills pappa kom och hämtade mig.

Jag och pappa har även handlat allt till mitt bakande på fredag! Jag ska baka tårta, kakor och en smarrig kladdkaka! Jag kan skicka ut recepten sen, kanske! Förhoppningsvis bilder också, ska inte glömma kameran! Vi åkte hem till farmor och då fick jag och min faster Carro ett varsit broderi. Jag ska sy en duk med blommor på som går i blåa nyanser och Carro fick en duk med rosa blommor och fåglar på (hennes var finare men min såg enklare ut) som vi ska sy. Eftersom jag redan håller på på ett broderi med dalamotiv hemma här så sparade jag duken hos farmor så jag har något att göra där hemma!

 

Nu kollar jag tv och ska snart sova. Btw, Mats morgonrock är fruktansvärt skön och varm! Hörs hej.

Ovido - Quiz & Flashcards